blokwissel

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

blokwissel

Bericht door Gerald-17 »

zou een 2.0 van bijv. een 600 serie in een 200 MKII ( 1990-1995 ) passen zonder veel aanpassingen?
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Het kan zijn dat je de motorsteunen moet aanpassen / vervangen.... maar t moet te doen zijn aangezien er ook 220 mkII bestaan. De motorsteunen vervangen is niet een al te moeilijk karwei, maar wel een tijdrovend en precies karweitje. Om t zelf te doen moet je met een slijptol en een lasapparaat overweg kunnen.

Jai
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

jaish112 schreef:maar t moet te doen zijn aangezien er ook 220 mkII bestaan.
Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Striker schreef: Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).
Ik haalde de 220 erbij om te laten zien dat een 2.0 blok eigenlijk genoeg ruimte zou moeten hebben aangezien er fabriek-af ook 2.0 blokken in de 200 zitten.

Daarnaast weet ik ook dat de 620 een honda blok heeft, net als mijn 216 een honda blok heeft. Aangezien ik mijn motorsteunen heb moeten vervangen toen ik van rover naar honda blok ging, heb ik dus ook gezegd dat het zo kan zijn dat de motorsteunen vervangen moeten worden ;).

Jai
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

als je een K-serie MK2 hebt dan gaat er redelijk makkelijk een T-serie in.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Striker schreef: Alleen ligt er in een 220 een Rover blok en in een 620 een Honda blok ;).
als de 620 een turbo is niet ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Re: blokwissel

Bericht door 118GTR »

Gerald-17 schreef:zou een 2.0 van bijv. een 600 serie in een 200 MKII ( 1990-1995 ) passen zonder veel aanpassingen?
Nee. De enige "makkelijke" optie is het rover 2.0 blok uit een 220(mk2), 420 of 820(of zoals dutch al zei de 620ti, maar dan ook alleen de turbo dus)

En dan moet je dat blok planten in een 220 mk2(420 mk1) voorsubframe, die immers voor dat blok gemaakt is, en dan dat mk2 subframe onder je mk3 zetten. Daarvoor moet je de onderdelen van de 2 subframes mixen, maar dat schijnt wel te passen. (wellicht minimaal slijp- en las-werk)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

challenge schreef:wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P
Is al eerder gedaan hoor, in de UK. Daar proppen ze de T16 Turbo overal in. MG Maestro, 200 MK3, 400 MK2, 400 Tourer, ZR, ZS, 25, 45 noem het maar op.

Het andere einde wordt ook opgezocht, las van de week een topic over een 75 1.8 (K-serie dus) waar een 1.4 in gezet was. En die eigenaar maar klagen dat de wagen zo traag was... haha
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

challenge schreef:wat is de bedoeling dan?
een turbo 2.0 turbo in de BRM ??

zal wel geil zijn :P
ehm nou dat plan is dr wel maar moet ik eerst n goed donorblok vinden naar mijn wens...

maar dr is ook nog een autocross idee en als ik nou een oude carosserie van een 200 kan vinden en t blok van een 620 leek me dat n leuk idee om wat mee te prutsen
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Gerald-17 schreef:...en als ik nou een oude carosserie van een 200 kan vinden.....
die had je toch al??? :lol:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

had ja :P
Plaats reactie