Alarmsysteem

214 216 218 220 25
Plaats reactie
JeroenH

Alarmsysteem

Bericht door JeroenH »

Hallo allen,

Ik was voor mij Rover 200 opzoek naar een alarmpje. Heb er nu wel startonderbreker opzitten, maar alarm lijkt me ook wel fijn. Nu had ik wat gezien, maar vroeg ik me af of jullie misschien weten of dit in te bouwen is of niet.

Hier staat het alarmsysteempje.
Ik vroeg me af, kennen jullie dit bedrijf? Zo ja, kun je er normaal zaken mee doen? (ben nooit zo dol op internet aankopen :? )
Is het systeem zelf in te bouwen zonder dat je twee handzenders gaat krijgen? Dus dat deze de standaard onderbreker vervangt of wordt ik straks knopjesziek en ben ik oneindig aan het drukken voordat ik eens weg kan rijden?

Al vast bedankt.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Met de ombouw van 1.6 naar 1.8vvc zijn we er wel vreselijk achter gekomen hoe het alarm en het motormanagement door elkaar heen zit verweven.
De roverdealer heeft mij dan ook geadviseert om het alarm wat ik op m'n ouwe 214GSi had (afstand starten enzo) niet in m'n nieuwe blikkie te bouwen, dit omdat hij vermoede dat dit niet goed zou gaan.

Moet ik wel zeggen ... mijn auto had af fabriek al een volledig alarm, niet alleen een startonderbreker.

cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bij rover is het redelijk simpel, de motor-ECU wil een correct signaal van de alarm-ECU.
Die twee moeten gelinkt worden, dus programmeer werk.

Nadat dat gebeurd is maakt het verder niet meer uit, alles wat met het alarm te maken heeft wordt door de alarm-ECU gedaan, of het nu een type 1(startonderbreker) of type 5 alarm betreft.

Ik denk dat het dus vrijgemakkelijk ingebouwd kan worden, zolang je maar niet begint te klooien aan de originele alarm-ecu.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JeroenH

Bericht door JeroenH »

OK, inbouwen kan dus, maar krijg ik dan 2 handzenders? Of kan ik gewoon die van het alarm gaan gebruiken dat die direct werkt voor mijn startonderbreker?
Plaats reactie