Inhouden bij gasgeven
Inhouden bij gasgeven
Ik heb een probleem waar ik gek van wordt (en de garage ook).
Mijn auto houdt in bij het gasgeven. Vooral in de 2e en 3e versnelling en dan bij een laag toerental dus....
Laatst al heel veel vervangen aan deze auto. Waaronder bougies, bougiekabels bobine dynamo accu .......... Computer uitgelezen en gereeset.....
Het gekke is dat wanneer ik hem bij de garage ophaal na het resetten of na het vervangen wvan een onderdeel hij het steeds doet en normaal rijdt. Maar na een nachtje staan begint dezelfde ellende weer en houdt hij weer in bij gasgeven...
Iemand enig idee wat het nog kan zijn ???
BVD
Mijn auto houdt in bij het gasgeven. Vooral in de 2e en 3e versnelling en dan bij een laag toerental dus....
Laatst al heel veel vervangen aan deze auto. Waaronder bougies, bougiekabels bobine dynamo accu .......... Computer uitgelezen en gereeset.....
Het gekke is dat wanneer ik hem bij de garage ophaal na het resetten of na het vervangen wvan een onderdeel hij het steeds doet en normaal rijdt. Maar na een nachtje staan begint dezelfde ellende weer en houdt hij weer in bij gasgeven...
Iemand enig idee wat het nog kan zijn ???
BVD
Nee het is altijd en ik rij op benzine....
Maar elke keer als ik hem terug krijg van de garage en ze iets vervangen hebben of gerest hebben doet hij het. Laatst proefritje gemaakt van half uur en geen probleem. Dag erna wou ik naar mijn werk rijden en ja hoor begin ie weer ...... Dat vind ik zo raar
Maar elke keer als ik hem terug krijg van de garage en ze iets vervangen hebben of gerest hebben doet hij het. Laatst proefritje gemaakt van half uur en geen probleem. Dag erna wou ik naar mijn werk rijden en ja hoor begin ie weer ...... Dat vind ik zo raar
lijkt erop dat je boardcomputer verkeerde informatie krijgt en opslaat.
Bij een reset is hij die verkeerde info weer kwijt.
kunnen meerdere dingen zijn:
lamdasensor
luchtmassameter
bdp sensor (ik weet niet of jou auto die heeft)
tevens kan de bobine ook niet helemaal lekker zijn icm onstekingsmodule...
blijft een gok... wellicht een keer met een andere rover stap voor stap spullen wissellen
Bij een reset is hij die verkeerde info weer kwijt.
kunnen meerdere dingen zijn:
lamdasensor
luchtmassameter
bdp sensor (ik weet niet of jou auto die heeft)
tevens kan de bobine ook niet helemaal lekker zijn icm onstekingsmodule...
blijft een gok... wellicht een keer met een andere rover stap voor stap spullen wissellen
tenzij je ECU zelf defect is natuurlijk...
helaas is niet elke boardcomp perfect, heb het wel vaker meegemaakt (niet bij rover) dat de ECU zei dat alles ok was maar dat er toch een sensor niet goed werkte...
al met al klopt je mengsel of de ontsteking niet.
dus: te veel of te weinig lucht, te veel of te weinig brandstof, ontsteking niet op tijd waardoor je op lage toeren slechte timing hebt.
meer kan ik niet bedenken aangezien je kabels enzo al vervangen zijn.
is ook je rotor en verdeelkap vervangen?
helaas is niet elke boardcomp perfect, heb het wel vaker meegemaakt (niet bij rover) dat de ECU zei dat alles ok was maar dat er toch een sensor niet goed werkte...
al met al klopt je mengsel of de ontsteking niet.
dus: te veel of te weinig lucht, te veel of te weinig brandstof, ontsteking niet op tijd waardoor je op lage toeren slechte timing hebt.
meer kan ik niet bedenken aangezien je kabels enzo al vervangen zijn.
is ook je rotor en verdeelkap vervangen?
Nee die nog net niet. Want de laatste keer dat de auto daar was gaf de ECU dus aan dat de bobine niet goed werkte. AUto opgehaald en hij deed het weer goed. Dag erna begon hij weer te stotteren dus wer terug naar de garage. TOen zeiden ze dat ze vergeten waren de ECU te resetten en er dus nog een foutcode in zat en hij daarom niet goed werkte........
Dat was het dus ook niet..........Of ja die dag werkte het wel
Ik wordt zo langzaam aan gek van dat ding. ZOu er het liefste vanaf willen, maar wie koopt er nou een auto die niet fatsoenlijk rijdt alhoewel er zowat alles nieuw op zit....
Dat was het dus ook niet..........Of ja die dag werkte het wel
Ik wordt zo langzaam aan gek van dat ding. ZOu er het liefste vanaf willen, maar wie koopt er nou een auto die niet fatsoenlijk rijdt alhoewel er zowat alles nieuw op zit....
gas klep
heb je de servo motor er al uit gehaald en schoon gemaakt deze zit vooraan naast de gasklep en op de as van de gas klep zit een potmeter die registreert hoe veel gas je geeft en als je de accu kabels er af haald en tegen elkaar aanhoud worden alle instellingen weer opnieuw ingesteld en luchtfilter maar dat denk ik niet