Omg lekke koppaking
het is toch een 16 klepper nou mis ik daar 2 van die rondjes..
dus neem aan dat dat de kleppen zijn dhuh
maargoed ik moet foto's van de auto zelf erop zetten...
euhm kijk op pagina 1 zou ik zeggen staan er al 3
wat wil je nou foto's vcan de onderdellen..
ik neem aan dat je zelf wel weet hoe alles eruit ziet toch..
maargoed speciaal op jou verzoek zal ik meer foto's op de site zetten
hmmzz als je foto van roest wil zien
moet k je helaas teleurstellen.....
dat is zo minimaal. dat het echt zo weg te werken is..
maargoed ik heb er al foto's van gemaakt staan zelfs al op mijn laptop.
ook die zal ik allemaal op een rijtje zetten voor je ok??
dus neem aan dat dat de kleppen zijn dhuh
maargoed ik moet foto's van de auto zelf erop zetten...
euhm kijk op pagina 1 zou ik zeggen staan er al 3
wat wil je nou foto's vcan de onderdellen..
ik neem aan dat je zelf wel weet hoe alles eruit ziet toch..
maargoed speciaal op jou verzoek zal ik meer foto's op de site zetten
hmmzz als je foto van roest wil zien
moet k je helaas teleurstellen.....
dat is zo minimaal. dat het echt zo weg te werken is..
maargoed ik heb er al foto's van gemaakt staan zelfs al op mijn laptop.
ook die zal ik allemaal op een rijtje zetten voor je ok??
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
2 rondjes weg
Dat is dus geen koppakking, maar een gebroken riem geweest. En dus nu 2 kleppen aan barrels. Check of de zuiger van die cylinder onbeschadigd is, anders kun je het blok echt weggooien.

Dat is dus geen koppakking, maar een gebroken riem geweest. En dus nu 2 kleppen aan barrels. Check of de zuiger van die cylinder onbeschadigd is, anders kun je het blok echt weggooien.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
hmmzzz huidige riem is nog heel..
maargoed ik heb hem zo gekocht weet er verders ook weinig van
we waren er al wel achter dat de cilinder tegen wat erboven zit (op de kop die eraf ligt) is aangekomen. daar zit in klein schaafplekje.
ook op de cilinder zit een klein putje
is dit meteen afgelopen dan
ook moet ik zeggen dat het motorblok volgelopen was met water
dat heb ik er nu zo goed als allemaal uitgeblazen.
heeft in iedersgeval tijdje stilgestaan
this allemaal niet goed meer voor het blok
maar ik doe mijn best..
wie weet loopt get beestje ooit nog
maargoed ik heb hem zo gekocht weet er verders ook weinig van
we waren er al wel achter dat de cilinder tegen wat erboven zit (op de kop die eraf ligt) is aangekomen. daar zit in klein schaafplekje.
ook op de cilinder zit een klein putje
is dit meteen afgelopen dan

ook moet ik zeggen dat het motorblok volgelopen was met water
dat heb ik er nu zo goed als allemaal uitgeblazen.
heeft in iedersgeval tijdje stilgestaan
this allemaal niet goed meer voor het blok
maar ik doe mijn best..
wie weet loopt get beestje ooit nog

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat water hoef je je geen zorgen over te maken, dat is normaal. De kop zit vol water, en zodra je de kop optilt stroom dat allemaal over het onderblok.
Over het onderblok zelf valt niet zoveel te vertellen, eigenlijk weet je pas echt zeker of hij nog 100% is al er weer een kop op zit en je een compressietest doet.
Dat de huidige riem okay is, dat komt vaak voor. Nadat hij breekt, wordt hij vaak meteen vervangen, dat is de makkelijkste methode om te kijken of er motorschade is. als namelijk daarna alles nog werkt, dan heb je heel veel mazzel gehad.
Over het onderblok zelf valt niet zoveel te vertellen, eigenlijk weet je pas echt zeker of hij nog 100% is al er weer een kop op zit en je een compressietest doet.
Dat de huidige riem okay is, dat komt vaak voor. Nadat hij breekt, wordt hij vaak meteen vervangen, dat is de makkelijkste methode om te kijken of er motorschade is. als namelijk daarna alles nog werkt, dan heb je heel veel mazzel gehad.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
hey dutch....
speciaal voor jou..
zo goed als alle foto's die ik heb van mijn rovertjes...
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=149370#149370
ik hoop dat je al het roest deuken en gaten kunt vinden
mocht je nou nog specefieke foto's willen van onderdelen
zeg het gerust hoor. ook die maak ik voor je..
verder nog opmerkingen. of was dat alles ??
speciaal voor jou..
zo goed als alle foto's die ik heb van mijn rovertjes...
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=149370#149370
ik hoop dat je al het roest deuken en gaten kunt vinden

mocht je nou nog specefieke foto's willen van onderdelen
zeg het gerust hoor. ook die maak ik voor je..
verder nog opmerkingen. of was dat alles ??

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
duidelijk al afbreek kleppen, en dat is goed want daardoor is de kans op een beschadigde zuiger een stuk kleiner.
Nu zie ik wel een beschadiging in de zuiger, maar niet op een plek waar ik die zou verwachten.
Lagen de resten van de klep nog in de zuiger(zo niet dan zijn ze waarschijnlijk door de zuiger gebroken en via de uitlaat poorten uit het blok ontsnapt.
Nu zie ik wel een beschadiging in de zuiger, maar niet op een plek waar ik die zou verwachten.
Lagen de resten van de klep nog in de zuiger(zo niet dan zijn ze waarschijnlijk door de zuiger gebroken en via de uitlaat poorten uit het blok ontsnapt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
@ Green acid,
het is niet zo dat ik op roestige foto's zit te wachten en wil zien hoe goed / slecht je nieuwe aanwinst is om mezelf daarna beter te voelen hoor.
Ben gewoon geinterreseerd in mooie foto's van je rovertjes.
Intresse ipv ramptoerist wat jij volgens mij denkt dat ik ben.
Heb de foto's gezien en zietn er goed uit
het is niet zo dat ik op roestige foto's zit te wachten en wil zien hoe goed / slecht je nieuwe aanwinst is om mezelf daarna beter te voelen hoor.
Ben gewoon geinterreseerd in mooie foto's van je rovertjes.
Intresse ipv ramptoerist wat jij volgens mij denkt dat ik ben.
Heb de foto's gezien en zietn er goed uit
rondjes zijn nergens te bekenen.
ik persoonlijk zit er natuurlijk met men ogen dicht bij..
en ik moet zeggen het ziet er allemaal niet slecht uit.
maar ik ben geen monteur., dus zie makenlijk dingen over het hoofd.
ik ben wel begonen met schoonmaken van het blok. benzine werkt perfect, moet ik zeggen.
@dutch. ik ben hier niet voor problemen..
ik vind het heerlijk om over auto's te praten.
de reden van weinig foto's opde site tegenover het
aantal wat ik heb.
is dat iedereen hier weet hoe een 100 serie eruit ziet,
maar vind het niet erg dat alles op een rijtje staat..
ga ik met de tijd verhaaltjes tussen zetten,
komt helemaal goed.
ik heb ook nog niet echt de kans gekregen die van andere mensen te bekijken, maargoed zoals veelen vaak druk bezig
ik persoonlijk zit er natuurlijk met men ogen dicht bij..
en ik moet zeggen het ziet er allemaal niet slecht uit.
maar ik ben geen monteur., dus zie makenlijk dingen over het hoofd.
ik ben wel begonen met schoonmaken van het blok. benzine werkt perfect, moet ik zeggen.
@dutch. ik ben hier niet voor problemen..
ik vind het heerlijk om over auto's te praten.
de reden van weinig foto's opde site tegenover het
aantal wat ik heb.
is dat iedereen hier weet hoe een 100 serie eruit ziet,
maar vind het niet erg dat alles op een rijtje staat..
ga ik met de tijd verhaaltjes tussen zetten,
komt helemaal goed.
ik heb ook nog niet echt de kans gekregen die van andere mensen te bekijken, maargoed zoals veelen vaak druk bezig