Advies graag mbt tot koppakking en radiator
- Sander02
- MG-R Freak
Het wordt toch de Rover dealer hier in alphen. Ik heb de offerte van van Noord laten zien en ik zou bij hun 568 kwijt zijn voor:
koppakking, nieuwe versie
inlaatspruitstukpakking
olie/oliefiler
Koelvloeistof/schoonmaken systeem
waterpomp
Ditributieriem vonden ze niet nodig aangezien deze vorig jaar vervangen was. En ze brengen de kop niet naar een revisiebedrijf. Tenminste alleen als er iets mis mee is. Maar dus niet zoals van Noort het altijd doet omdat er mogelijk minuscule haarscheurtjes in zitten die je dus niet kan zien.
Ze zeggen dat ze zelden hebben meegemaakt dat iemand na een tijdje weer terugkomt met dezelfde klachten.
En ik ga waarschijnlijk een eigen waterpomp aanleveren, is de helft goedkoperen dan bij hun. 50 euro nieuw via internet bij bedrijfje in Delft.
Hopen dat het dan wel de goeie is. Of kan dat ook weer ene probleem opleveren?
inlaatspruitstukpakking
olie/oliefiler
waterpomp
Ditributieriem vonden ze niet nodig aangezien deze vorig jaar vervangen was. En ze brengen de kop niet naar een revisiebedrijf. Tenminste alleen als er iets mis mee is. Maar dus niet zoals van Noort het altijd doet omdat er mogelijk minuscule haarscheurtjes in zitten die je dus niet kan zien.
Ze zeggen dat ze zelden hebben meegemaakt dat iemand na een tijdje weer terugkomt met dezelfde klachten.
En ik ga waarschijnlijk een eigen waterpomp aanleveren, is de helft goedkoperen dan bij hun. 50 euro nieuw via internet bij bedrijfje in Delft.
Hopen dat het dan wel de goeie is. Of kan dat ook weer ene probleem opleveren?
416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Precies Artemis, het is een nieuw soort koppakking niet een verbeterde. De Ford MLS pakkingen gaan ook stuk en wordt zeker niet altijd aangeraden.artemis schreef: en idd ook nog eens de nieuwe soort koppakking.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- artemis
- MG-R Freak
- Contacteer:
Sander02 schreef: ----------
Gemodificeerde koppakking, koelsysteem spoelen, inlaatspruitstukpakking,
thermostaat, nokkenaskeerringen, klepdekselpakking, kop afpersen en vlakken, koelvloeistof, motorolie, oliefilter, arbeid en btw. +/- 775,= euro. We hergebruiken dan op eigen risico jouw eigen distributieriem.
Wil je toch de distributieriem, spanrol en waterpomp mee laten vervangen dan komt er 178,= euro incl. btw. bij.
-----------------------------------
775 euro of 568 euro vind ik niet zo'n groot verschil en zo te zien krijg je voor dat kleine beetje meer geld heel wat meer dingen vernieuwd/aangepastHet wordt toch de Rover dealer hier in alphen. Ik heb de offerte van van Noord laten zien en ik zou bij hun 568 kwijt zijn voor:
inlaatspruitstukpakking
olie/oliefiler
waterpomp

Maar goed het is jouw auto en jouw geld, hoop dat het straks allemaal weer in orde is en naar tevredenheid natuurlijk

- Sander02
- MG-R Freak
Thermostaat, nokkenaskeerringen en klepdekselpakking.
Is dat echt heel erg aan te raden dat ook te vervangen?
Maar ik maak maar weinig KM hoor. heb ik 3 jaar nog geen 30K gereden.
Dan scheelt volgens mij toch ook wel dan dat je er dagelijk mee rijd.
Ok misschien is dat weinig rijden ook niet al te goed
Is dat echt heel erg aan te raden dat ook te vervangen?
Maar ik maak maar weinig KM hoor. heb ik 3 jaar nog geen 30K gereden.
Dan scheelt volgens mij toch ook wel dan dat je er dagelijk mee rijd.
Ok misschien is dat weinig rijden ook niet al te goed

416SI 1996
ze kunnen nu echt niet zeggen dat je kop wel of niet gevlakt moet worden...
kop vlakken kost bijna niks (ongeveer 25 euro)
stel ze vlakken hem niet en het probleem blijft... beter mee laten vlakken.
nokkenas keerringen raad ik wel aan als de kop gevlakt wordt aangezien de nokkenas bak erdan eraf gaat.
deze dient dan ook weer met vloeibare pakking terug gezet te worden.
kop vlakken kost bijna niks (ongeveer 25 euro)
stel ze vlakken hem niet en het probleem blijft... beter mee laten vlakken.
nokkenas keerringen raad ik wel aan als de kop gevlakt wordt aangezien de nokkenas bak erdan eraf gaat.
deze dient dan ook weer met vloeibare pakking terug gezet te worden.