motor revisie

414 416 418 420 45
Plaats reactie
streetracer_norwin

motor revisie

Bericht door streetracer_norwin »

hey,

ik wil me motor laten reviseren, omdat hij nu steeds meer gaat fluiten en zelfs olie gaat lekken( lag net gewoon een plasje onder:() en natuurlijk de hoge werkelijke km stand.....

iemand een idee of dit nog een beetje betaalbaar is?

en heeft iemand een adresje voor me ong rotterdam?

Cheers,
norwin
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Kleine gok, maar ik denk hier te maken te hebben met een T-series of niet?

Hoe dan ook een echte revicie is erg duur, er gaan tientallen uren in zitten en dan nog honderen euro's aan nieuwe onderdelen(pakkingset, bouten, lagerschalen, distributie, olie enz enz)
Denk al snel 2500 euro.

Je kunt het ook goedkoper doen, alleen de pakkingen in de kop bijvoorbeeld en nieuwe lagers voor de krukas.

Maar meestal is een ander blok een stuk goedkoper, maar dat is wel afhankelijk van je eigen handigheid. Als je alles moet laten doen is alles erg prijzig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

turboblok kopen
en die erin hangen, je wou hem toch al sneller maken.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

T blok van mijn Ti wordt momenteel gereviseerd. Dat zal me bijna 3000€ kosten :cry: maar daar hoort dan wel ook een herboring en forged pistons bij (die hogere druk aankunen). Je kan misschien beter zoeken naar een schadewagen met een goed blok.

Ik heb even gekeken en je hebt een 420. Maar is dat een T of (eerder) een diesel. Ik gok op de diesel en dan heb je hiermisschien iets aan. Schade ZR met slechts 46.000km op de teller.

Cheers Pagan
Afbeelding
streetracer_norwin

Het is helaas geen diesel.. Maar als ik die bedragen zo is hoor.. Daar heb k de auto zo ongeveer voor gekocht.. En is een 96er t nog wel waard? Grtz
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Een T blok kan je ook nog vinden hoor. Zelfs met turbo. Bij Callant (België Roeselare en Ieper) staan er nog 3 820Ti in de loods voor afbraak. Er zijn zeker nog T blokken te vinden. Roverdude bvb heeft nog een onderblok liggen en ik een bovenblok. Wel te herdoen.

Je moet denken dat je dan een nieuw blok zal hebben. Voor 2000 - 3000 euro heb je een goede ? 2dehands, maar geen nieuwe wagen.

Pagan
Afbeelding
streetracer_norwin

pagan schreef:Een T blok kan je ook nog vinden hoor. Zelfs met turbo. Bij Callant (België Roeselare en Ieper) staan er nog 3 820Ti in de loods voor afbraak. Er zijn zeker nog T blokken te vinden. Roverdude bvb heeft nog een onderblok liggen en ik een bovenblok. Wel te herdoen.

Je moet denken dat je dan een nieuw blok zal hebben. Voor 2000 - 3000 euro heb je een goede ? 2dehands, maar geen nieuwe wagen.

Pagan
ik ga eerst deze auto maar is heel goed na laten kijken,want misschien zijn het maar een paar motordelen die op zijn ofzo....

en t is idd wel zo voor 2000-3000 heb je wel een andere 2de hands auto,waar misschien nog wel veel meer aan mankeert..

igg tnx voor je reply's
Plaats reactie