lampjes in je middenconsole

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

lampjes in je middenconsole

Bericht door pyara_pappoe »

hallo,

ik heb een vraagje. in je middenconsole zitten T10 lampjes van 3,4 watt als ik het goed heb. Is het mogelijk hier veel vellere t10 lampjes in te doen bijvoorbeeld van 5 watt? en waar kan ik deze bestellen?
english pride
MG-R Addict

Bericht door english pride »

denk nie dat je daar zwaardere lampjes mag insteken op dat er waarschijnlijk een zekering tussen zit die dan zal berekend zijn voor de lampjes van 3,4W
verbeter mij als ik mis ben é :oops:

greetz
pyara_pappoe

hmmm ja inderdaad dat zou best wel eens kunnen. ... en als ik nou de standaard lampjes vervang door 3,4 watt T10 van het type halogeen? zou dat meer licht geven dan ?
pyara_pappoe

kan trouwens de zekering ook gewoon vervangen voor een zwaardere :) of kan dit niet zomaar?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die lampjes zijn wel afgezekerd, maar met een std zekering van minimaal 5A, maar waarschijnlijk 10A. Die zal dus 10x overbemeten zijn, want hij hoeft alleen maar kortsluiting op te vangen.

zet er gerust 5 watt in, of zelf 50 watt dat maakt voor de zekering niet uit. Wel een punt is dat een veel zwaarder lampje eerder stuk zal gaan omdat hij zijn warmte niet kwijt kan. Maar bij 5W lijkt me dat probleem nog niet van toepassing.

Het is overgens nooit echt slim om klakkeloos de zekering te vervangen door een zwaardere, aangezien de bekabeling nog voor de oude stroomsterkte bedoelt is. M.A.W. met een 20A zekering in een 10A circuit is je bekabeling de zwakste schakel, die kan dan smelten met alle gevolgen vandien.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie