Tllerplaten gemonteerd, HELP!!!

214 216 218 220 25
pyara_pappoe

Tllerplaten gemonteerd, HELP!!!

Bericht door pyara_pappoe »

Beste Mensen,

Gisteren ben ik tot laat in de nacht, bezig geweest witte tellerplaten in mijn rover 200 brm te monteren. Het resultaat is erg mooi, ECHTER DOEN MIJN BENZINE EN TEMPERATUUR METER HET NIET MEER. eN OOK BLIJFT MIJN toerenteller bij 5000 toeren haken.

Mijn toerenteller en snelheidsmeter doen het verder wel goed. Echter ik heb hetzelfde probleem met mijn benzine en temperatuur meter, als staat in deze topic:

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... =tellerbak

ik heb precies hetzelfde probleem als beschreven hierin met mijn benzine en temperatuur meter. verder doet alles het wel.

KAN IEMAND ME HIERMEE HELPEN...? hopelijk is dit op te lossen. anders moet ik enkel een nieuwe benzine metertje en een temperatuur meterje hebben, ik heb gelezen in de handleiding dat deze appart te vervangen zijn in je tellerbak klopt dit?
pyara_pappoe

en nog vergeten te vertellen, mijn toerenteller blijft wel hangen bij 5000 toeren ? :shock:
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

heb je de aanwijzers er af gehaald?
zoja heb je ze er waarschijnlijk niet helemaal op de originele manier ingezet...
Groeten, Gerald.
pyara_pappoe

ja ik heb ze eraf gehaald inderdaad. wat is de manier dan dat je ze terug moet zetten?? kan iemand me eventueel daarmee helpen...?

en nog een vraag, past een tellerbak van een rover 214 si , en dan enkel de benzine en temperatuur meter ook in mijn rover brm ? anders moet ik nu een andere tellerbak van de sloop kopen en deze twee tellers vervangen..... want of ze zijn kapot, of ik zet de wijzers er niet goed op. maar hoe moet ik dan de wijzertjes erop zetten ??
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Damn dit is een gevaarlijke job. Die dingen breken snel af. De naalden er af halen en weer plaatsen is risicovol. Misschien moet je nog s proberen ze er af te halen en ze te herplaatsen. Hopelijk lukt t. Heb je trouwens de tellers goed aangesloten?

Normaal zijn de benzine en tempmeters van alle types dezefde binnen hetzelfde model. Op de km en toerentalteller kan verschil zitten.

Veel succes ermee.

Cheers Pagan
Afbeelding
pyara_pappoe

nou de naaldjes zijn gewoon losgetrokken. door mij. mijn toerenteller en km stand doen het gewoon goed. enkel die twee meters werken dus niet. zeker een risicovolle job maar ja.

ik kan aan een tellerbak van een 214 si of 216 Si komen. eventueel ook van een 220 SD. mijn vraag was dus of de temp en benzinemetertjes van deze rovers hetzelfde zijn als die van de BRM? zo ja dan koop ik zo eentje en moet ik dus me benzine meter en temp. meter vervangen. en dan maar misschien afzien van witte tellerplaten. allemaal dus erg klote!!
pyara_pappoe

hier wat foto's van me tellerplaten.

zoals te zien is de benzinemeter kapot. de temp. meter doet het niet. dus die 2 maar vervangen ... en dan iets anders bedenken...

maar nog steeds heb ik dus nog hulp nodig.... als iemand me kan helpen ben ik diegene zeer dankbaar.

Afbeelding
pyara_pappoe

pyara_pappoe

nou ik ben er dus achtergekomen dat de naalden van mijn benzine meter en de naalden van me temperatuur meter kapot zijn. DUS ALS IEMAND WITTE TELLERPLATEN WIL MONTEREN, NOOIT DE NAALDEN VERWIJDEREN VAN DE TEMPERATUUR METER EN BENZINEMETER. DIE BREKEN DAN AF. dus ... hierbij deze info...!!!

het enige wat dus kan is stikkers plaken over je bestaande tellerplaten d.m.v. een knip erin en deze over je asjes te schuiven.

anders sloop je je tellerbak!
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Not 2 B rude, maar ik denk mocht je dit op voorhand gevraagd hebben verschillende mensen je er wel voor gewaarschuwd hadden.

Ik heb zelf witte tellers liggen voor de Ti, maar heb ze nog niet geplaatst omdat het echt een lastige klus is.

Succes met het herstel.

Cheers Pagan
Afbeelding
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

kan je niet gwn een zr tellerbak erin zetten?
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
pyara_pappoe

nee dat kan niet een teller van een zr. dat heeft te maken met je kabelboom heb ik begrepen en je ecu .
pyara_pappoe

nou het moet me wel lukken. en ik zal het doen ook.. :) dus tja.. resultaat wordt geplaatst.
ewald
MG-R Fanatic

Bericht door ewald »

effe op ebay.co.uk op MG SPEEDO zoeken en je komt een aantal hele units tegen (me witte platen?
Afbeelding
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

pagan schreef:Not 2 B rude, maar ik denk mocht je dit op voorhand gevraagd hebben verschillende mensen je er wel voor gewaarschuwd hadden.
Sterker nog: heb ik een aantal keer gedaan :P.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
pyara_pappoe

ja maar het is zo zonde. heel je auto is mooi enkel je tellerplaten lelijk. ik vind als de bestuurder binnen zit ziet hij dat als enige. dus dit moet wel mooie zijn. vind het zo jammer dat rover niet standaard voor de sportievere modellen al witter tellerplaten vanuit fabriek monteerde. maar ja... het komt wel hopelijk allemaal goed: )
Plaats reactie