Schade aan mijn 75 door vandalen.... snik

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Schade aan mijn 75 door vandalen.... snik

Bericht door arjan_m »

Van het weekend heeft een of andere puberale vandaal 's nachts
2 auto's in mijn straat beschadigd....

Waaronder, jawel.... mijn 75.
Op mijn rechterportier vooraaan zit een flinke tik, en een stuk lak er van af..... :evil: :evil: :evil:

Stelletje schandalen!

Weet iemand waar ik dit goed, netjes en goedkoop (de verzekering dekt naturlijk niets, heb WA extra) dit kan laten maken?

Het zal waarschijnlijk uitdeuken zijn (met van die steeltjes kun je het nog "terugwippen") en spuiten. Wie weet iemand, en wat zal ik ongeveer kwijt zijn?
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Ik word altijd goed ziek van die vernielzuchtige klootmongolen die het zogenaamd stoer en grappig vinden om andere ellende toe te brengen :cry:
Ik zou zeggen rij met je auto eens de schadeherstel bedrijven bij je in de buurt af, en onderhandel met ze, want onder tafel kan er veel gedaan worden :!:
Roverloos
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Is natuurlijk weer zwaar klote dit soort ongein.. :cry:

Je zou kunnen proberen om via het waarborg-fonds een schadevergoeding te regelen. Als er bij jouw in de straat meer auto's zijn beschadigd, kun je misschien samen met de mede-gedupeerden' een schade-rapport opstellen.

Een collega van mij heeft een soortgelijk akkefietje gehad met z'n auto. Nadatie terug was van vakantie, heeft iemand z'n voorscherm met wegrijden uit de parkeerhaven flink beschadigd, natuurlijk geen briefje van de dader. Heeft toen wel de schade via het Waarborgfonds vergoed gekregen. Heeft wel een paar maanden geduurd.

Succes verder !

EDIT: 15 mei
Laatst gewijzigd door VandenPlas op di mei 15, 2007 7:36 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Dat wist ik niet... Is natuurlijk wel jammer voor Arjan... :(
Afbeelding

MvG. Jeroen
zijnstra

Bericht door zijnstra »

VandenPlas schreef:Is natuurlijk weer zwaar kl*t* dit soort ongein.. :cry:

Als je lid bent van de ANWB zou je kunnen proberen om via het waarborg-fonds (dit is ook van de ANWB) een schadevergoeding te regelen. Als er bij jouw in de straat meer auto's zijn beschadigd, kun je misschien samen met de mede-gedupeerde' een schade-rapport opstellen.

Een collega van mij heeft een soortgelijk akkefietje gehad met z'n auto. Nadatie terug was van vakantie, heeft iemand z'n voorscherm met wegrijden uit de parkeerhaven flink beschadigd, natuurlijk geen briefje van de dader. Heeft toen wel de schade via het Waarborgfonds vergoed gekregen. Heeft wel een paar maanden geduurd.

Succes verder !
kan best dat het waarborgfonds van de ANWB is, maar je hoeft er geen lid van te zijn om er aanspraak op te kunnen maken. het is voor iedereen.

wel moet je idd zo snel mogelijk aangifte doen, en dan moet de politie vaststellen of het schade is die idd door een ander voertuig is veroorzaakt.

tevens moet je een getuige hebben die kan verklaren dat je auto toen je hem op die plek neerzette nog niet beschadigt was. (dit lijkt me simpel te regelen ;) )
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

:shock: :(

Richard kent een goede uitlepelaar en een goede spuiter, dus rij daar weer eens langs en vraag het zou ik zeggen (kijk dan meteen nog even naar mijn autootje :mrgreen: ) ;)
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Voor meer info zie; http://www.waarborgfonds.nl/
Het Waarborgfonds is opgericht in 1965. Het is een uitvloeisel van de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen. Op grond van die wet moeten alle motorrijtuigen (auto’s, motoren, bussen, vrachtauto’s, brom- en snorfietsen enz.) in Nederland verzekerd zijn tegen wettelijke aansprakelijkheid. Dat is de aansprakelijkheid voor schade die aan anderen wordt toegebracht. Daardoor kan degene die schade lijdt, gewoonlijk een verzekeringsmaatschappij voor de schade aanspreken.

Soms kan dat echter niet. Bijvoorbeeld omdat de bezitter/houder van het motorrijtuig geen verzekering heeft afgesloten. Of omdat de bestuurder zich uit de voeten heeft gemaakt zonder naam en adres achter te laten. In dat soort situaties kan vaak het Waarborgfonds Motorverkeer uitkomst bieden.

Het Waarborgfonds wordt gefinancierd door alle verzekeringsmaatschappijen die in Nederland autoverzekeringen afsluiten. Indirect betaalt dus iedereen die een motorrijtuig heeft (en verzekerd heeft!) aan het Waarborgfonds mee.
Heeft blijkbaar verder niks met de ANWB te maken....

Excuses voor de verwarring... :oops:
Afbeelding

MvG. Jeroen
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

artemis schreef::shock: :(

Richard kent een goede uitlepelaar en een goede spuiter, dus rij daar weer eens langs en vraag het zou ik zeggen (kijk dan meteen nog even naar mijn autootje :mrgreen: ) ;)
Ik heb hem (nog steeds) zien staan........ Snif....
Jij moet je oto toch wel missen, ondertussen......

En helaas pindakaas, ik heb contact gehad met het waarborgfonds en dat vergoed dergelijke schades niet. Alleen schades die dusdanig zijn dat de auto bijna compleet verwoest is. Vandalisme valt daar niet onder, want "als we dat moeten gaan vergoeden, kunnen we aan de gang blijven". Dit was zijn letterlijke antwoord..... Boerenpummel...

Maar al met al, dat wordt dus een duidelijk geval van VUEK.......

(voor de mensen die niet weten wat VUEK is: Vergoeden Uit Eigen Kontzak ;) )
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie