hallo,
Ik heb de auto nu al ruim 1 jaar en heb dit probleem nooit geprobeerd te verhelpen, maar ik had laatst de tijd en heb me er toch eens over gebogen.
Situatieschets: Auto starten op benzine (zoals altijd). Na een 15-30 min te hebben gereden, met soms behoorlijk vermogenvraag, valt het motorvermogen compleet weg. Hoe meer gas ik dan geef, hoe harder hij afremt op de motor, als ik heel lichtjes gas geef, blijft hij bijna op constante snelheid rijden. Na 10-15 sec komt hij bij en is het vermogen spontaan terug. Ik kan dan weer gewoon 15-30 min flink vermogen vragen zonder problemen. Dit proces herhaalt zich telkens.
Op gas heb ik nergens last van, loopt perfect.
Brandstoffilter als eerste vervangen --> kwam bruine benzine uit :S (logisch, loopt voornamelijk op gas). Filter half vol gegooid met Tunap benzinemotorreiniger, de rest in de tank en auto afgetankt met benzine voor een flinke proefrit. Ook tankontluchting gecontroleerd (zit in afsluitdop, deze is goed).
Recentelijk nog vervangen: Verdelerkap + rotor, bougiekabels + bougies.
Komt iemand dit bekend voor?
Rover 416SI 1996 G3 houdt soms in op benzine
Ik heb een rover 416 tourer op gas en ken het probleem alleen als ik op gas rijdt houdt ie in....maar dat is normaal op gas.
Echter op benzine trekt ie als een lier....een tip rijft regelamtig op benzine is goed voor het leiding werk.
Anders bel eens met van Noort die spuiten regelmatig een vloeistof in de luchtslang van de auto en dan rijdt ie ook een stuk beter.
Echter op benzine trekt ie als een lier....een tip rijft regelamtig op benzine is goed voor het leiding werk.
Anders bel eens met van Noort die spuiten regelmatig een vloeistof in de luchtslang van de auto en dan rijdt ie ook een stuk beter.
Ik rij zeker 1 keer per maand een aantal 10-tal kilometers op benzine, dus daar kan het niet aan liggen. Het probleem doet zich alleen voor bij een aantal keer het motorvermogen goed te gebruiken. Wellicht is de brandstof (bruin :S) toch te erg vervuilt of misschien is de brandstofpompopbrengst wel onvoldoende bij wat meer vraag naar vermogen. Ook geen onbekende kwaal voor een 400 op G3 helaas...
Dat je auto inhoud op gas is niet normaal, laat je verdeelhuis eens een keertje schoonmaken, dat zal enorm schelen.mvg1973 schreef:Ik heb een rover 416 tourer op gas en ken het probleem alleen als ik op gas rijdt houdt ie in....maar dat is normaal op gas.
Als de auto zou inhoud op benzine zou je eens moeten rijden met een drukmeter op je rail en kijken wat daarmee gebeurd.
MG TF wannahave
Dat inhouden hoort idd niet hoor ! Ik heb in Tilburg mijn verdeelhuis laten reviseren en reinigen. Geweldig, niks meer inhouden op gas, niet eens merken dat je op gas rijdt, zo goed trekt ie nu.mvg1973 schreef:Ik heb een rover 416 tourer op gas en ken het probleem alleen als ik op gas rijdt houdt ie in....maar dat is normaal op gas.
Nu nog alleen benzine zien op te lossen.
Op de snelweg houdt ie er eerder mee op en in de stad kan je bijna probleemloos rijden (combinatie snelheid en afgelegde weg).
Het lijkt alsof ineens de toevoer van de benzine volledig wordt dicht gedraaid.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=72095
hier beschrijven ze een dergelijk probleem met een bijzondere oplossing?
Wellicht dat dit ook het geval is bij ons ???
hier beschrijven ze een dergelijk probleem met een bijzondere oplossing?
Wellicht dat dit ook het geval is bij ons ???