British Racing Green

414 416 418 420 45
Plaats reactie
rakram1

British Racing Green

Bericht door rakram1 »

Is dit een metallic kleur of toch niet ?
rakram1

Bericht door rakram1 »

ok thanks !!
Had gedacht dat ik zelf wel de achterbumper kon repareren en voorzien van een nieuwe laag, maar zal dat maar overlaten aan de prof dan.

Of heeft er iemand goede tips ?!

Ik ben niet onhandig maar weet hier niet zo gek veel vanaf
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik weet niet of er ook een metallic variant is, maar de Rover 400 is er in ieder geval ook in non-metallic BRG.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik ben ook niet helemaal thuis in de verfsoorten. Maar wat betreft de lak op de 400 denk ik dat BRG wel altijd Metalic is.
Echter!!! de meeste Groene 400's (mk2) zijn niet BRG maar Brooklands Green, en die is niet metalic. Echter het wordt door de meeste bedrijven/eigenaren wel BRG genoemt.

Brooklands is een slag donkerder dan BRG.
Ik heb toevallig pas een foto gemaakt, die zal ik van het weekend wel even posten.

BRG is trouwens een verzameling kleuren, Bentley's hebben een hele diepe donkergroene kleur, Jaguars zijn bijna zwart, maar de oude lotussen, waren weer behoorlijk licht(blad groen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

118GTR schreef:Echter!!! de meeste Groene 400's (mk2) zijn niet BRG maar Brooklands Green, en die is niet metalic.
Misschien vergis ik me daar inderdaad in. Ik dacht dat m'n broers 416 (die niet metallic is) BRG is, maar zou ook goed Brooklands Green kunnen zijn. Ik zal de lakcode binnenkort eens nakijken.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
rakram1

Bericht door rakram1 »

Tomcat schreef:Mijn 114 GTi MPI was BRG en metallic (zelfde slechte kwaliteit lak als m'n coupe) en volgens mij hebben alle BRG Rovers metallic-lak, maar daar wil ik vanaf zijn ;)

@ Rakram: kijk in fel licht naar je lak. Heeft 'ie glittertjes (zogenaamde metal flakes)? Dan is het metallic lak. Blijft ie even dof: dan is het normale- danwel "solid"-lak ;)
Als ik kijk zie ik niet specifiek iets van glittertjes.
Voor mij is het een beetje een sort van doffe lak zeg maar.

Zou een dealer het weten of moet ik dan naar een schadebedrijf om het zeker te weten ?
rakram1

Bericht door rakram1 »

118GTR schreef:Ik ben ook niet helemaal thuis in de verfsoorten. Maar wat betreft de lak op de 400 denk ik dat BRG wel altijd Metalic is.
Echter!!! de meeste Groene 400's (mk2) zijn niet BRG maar Brooklands Green, en die is niet metalic. Echter het wordt door de meeste bedrijven/eigenaren wel BRG genoemt.

Brooklands is een slag donkerder dan BRG.
Ik heb toevallig pas een foto gemaakt, die zal ik van het weekend wel even posten.

BRG is trouwens een verzameling kleuren, Bentley's hebben een hele diepe donkergroene kleur, Jaguars zijn bijna zwart, maar de oude lotussen, waren weer behoorlijk licht(blad groen)
Nou dacht ik redelijk thuis te zijn maar dus niet: een 400 mk2? vanaf wanneer (bouwjaar) loopt deze? De mijne is uit 1998 is dit een MK2?

Als jij die foto wilt posten graag !
rakram1

Bericht door rakram1 »

Ben vandaag langs een schadebedrijf geweest en mijn kleur is wat ze noemen een uni. Dus geen metallic !

Ook al wat tips meegekregen hoe ik eea zelf moet aanpakken.

Nu maar weer w8 totdat het mooi weer wordt (droog)
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen:

kijk jij geluk dus

die van ons is wel metallic en is toch een crime om te spuiten merken wij

y
Afbeelding
rakram1

Bericht door rakram1 »

MARVON schreef::mrgreen:

kijk jij geluk dus

die van ons is wel metallic en is toch een crime om te spuiten merken wij

y

:D maar een metallic auto staat er toch wel bij te glimmen vaak, ben ik wel jaloers op. :cry:

Maar ik kan nu zelf aan de slag met schades e.d. ;)
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

rakram1 schreef:
:D maar een metallic auto staat er toch wel bij te glimmen vaak, ben ik wel jaloers op. :cry:

Maar ik kan nu zelf aan de slag met schades e.d. ;)
:mrgreen:

kijk heeft allebei zijn voor en nadelen dus

yvonne
Afbeelding
Plaats reactie