KAK! Toplaag laat los... :-(

214 216 218 220 25
Plaats reactie
streetracer_norwin

Bericht door streetracer_norwin »

dat van die toplaag heeft mijn 420 ook op t zijscherm.... erg zonde

t lijkt wel of rover daar op bezuinigd heeft...... :oops:
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

ligt niet aan je blanke lak
maar aan de tijd dat het op zit
er zit 1 of ander zuur in vogelpoep wat je blanke lak aan tast (een soort amoniak)

dus als je het er af haald
ik doe hjet met bekledingreiniger van innotec(schuimreiniger) laat dat ff inweken een minuut of 5 en dan pas dr af anders kan je je lak mee trekken daarna poetsen en als je gluk hbet zie je de plek niet meer
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Rooie gti van mij had dat ook op de kap, was toch echt flame red dus geen metallic. leek wel of ie aan het vervellen was.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Ramses

Bericht door Ramses »

Ik woon in een huis met grote bomen op de oprit. Zowel mijn auto als andere auto die er hebben gestaan hebben lakschade van vogelschijt.

Mijn auto is van 1996 en het is ook al bij nieuwere auto's gebeurt. Ik heb meer de indruk dat het aan het type vogel ligt. Klein mussenpoepje geen probleem, dikke vette duivenflats, probleem.

Er is niets aan te doen. Gewoon paranoide elke dag de schijt eraf halen.

Een vriend raadde mij ooit aan een nat stuk krantenpapier op de plek te leggen, dit te laten inweken en dan vervolgens heel voorzichtig de schijt met een zachte doek eraf wrijven. Nooit geprobeerd, dus kan je niet zeggen of dat werkt...

En tja, de schade, niets aan te doen geloof ik, tenzij opnieuw spuiten...
Ramses

Bericht door Ramses »

Tja, ik weet niet zoveel van lak af. Kan zijn dat het lak op waterbasis is? Of juist niet? Zoiets misschien. Vast een chemicus hier die ons dat kan vertellen :mrgreen:
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Ramses schreef:Tja, ik weet niet zoveel van lak af. Kan zijn dat het lak op waterbasis is? Of juist niet? Zoiets misschien. Vast een chemicus hier die ons dat kan vertellen :mrgreen:
dat maakt niks uit
want de top laag (blanke lak ) is gewoon 2k high solid
dapperedodo26

Re: KAK! Toplaag laat los... :-(

Bericht door dapperedodo26 »

Tomcat schreef:DOH! Ik was net bezig de coupe te poetsen omdat hij onder de bomen-meuk zat.. Er had ook een dikke schijtduif lopen beren op mijn motorkap, dus ik dat eraf poetsen. Komt de hele toplaag (blanke lak) mee... :evil:

Kan het aan mij liggen of heeft Rover altijd lak van 3e rangs el cheapo kwaliteit gebruikt? :roll: :evil: Mijn vorige Rovers (rode 216 GTi) en die daarvoor (BRG 114 GTi) hadden namelijk precies hetzelfde... Ik baal als een stekker want mijn coupe ziet er verder vrijwel als nieuw uit en nu heb ik een soort krater op mijn motorkap. Weet iemand een goede spuiter/roesthersteller in de buurt van Utrecht :roll: ? Thx alvast! ;)
Dat heeft de mijne inderdaad ook. Maar ik los dat op door te poetsen en een goede waslaag erop te doen. Dan valt het (minder) niet meer zo op. Ik rijd een Rover 416 SI uit 1999, racing green.

Gr. Johan
Jarno

Bericht door Jarno »

met quick detailler van Meguiars krijg je het er ook heel snel en vlot af ;)
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Tomcat schreef:Hey Robert, als die 2k high solid nou direct op die kale plek spuit.. wordt het dan weer een beetje netjes denk je? Of moet ik dit echt door een spuiter laten doen?
nopes wordt niet mooi
blijf je altijd zien
gewoon de kap opnieuw spuiten
meestal halen wij war de vogelpoep zat alle lak weg tot de kale plaat dan filler uitschuren weer en de hele kop wordt gespoten
Plaats reactie