Geratel/getik vvc??
Geratel/getik vvc??
Beste Mensen,
Enige tijd geleden heb ik al een topic gepost hier over getik en geratel bij ongeveer 1650 toeren bij mijn 1.8 vvc motor. echter weet niemand hier op het forum nou wat de oorzaak is? ik hoor van mensen dat het je nokkenassen zijn, dan weer dat het je vvc is? als het inderdaad de vvc is, waardoor wordt het veroorzaakt, en kan je hier iets aan doen? wat veroorzaakt dit geratel en getik? ik heb bijmezelf eens goed geluisterd, en als ik de motorkap open doe en ik sta voor de auto, lijkt het van links onderin de motor te komen.... wat kan dit zijn?? en weet iemand nou hoe je dit kunt oplossen ??? het rare is dat het soms erg is en soms minder erg, het lijkt wel als de motor warm is dat het erger wordt bij 1650 toeren... als het koud is is het minder hoorbaar..... weet iemand waar dit aan ligt? en is dit een bekend probleem ... en dus hoe kun je het oplossen ??
Enige tijd geleden heb ik al een topic gepost hier over getik en geratel bij ongeveer 1650 toeren bij mijn 1.8 vvc motor. echter weet niemand hier op het forum nou wat de oorzaak is? ik hoor van mensen dat het je nokkenassen zijn, dan weer dat het je vvc is? als het inderdaad de vvc is, waardoor wordt het veroorzaakt, en kan je hier iets aan doen? wat veroorzaakt dit geratel en getik? ik heb bijmezelf eens goed geluisterd, en als ik de motorkap open doe en ik sta voor de auto, lijkt het van links onderin de motor te komen.... wat kan dit zijn?? en weet iemand nou hoe je dit kunt oplossen ??? het rare is dat het soms erg is en soms minder erg, het lijkt wel als de motor warm is dat het erger wordt bij 1650 toeren... als het koud is is het minder hoorbaar..... weet iemand waar dit aan ligt? en is dit een bekend probleem ... en dus hoe kun je het oplossen ??
wat veroorzaakt dat?
oke dat begrijp ik. Maar wat ratelt er in de vvc? Waardoor wordt dat geratel veroorzaakt? en wat kun je eraan doen het op te lossen......
er moet toch wel een oplossing voor zijn?
er moet toch wel een oplossing voor zijn?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nee, nee gewoon vergeten.
VVC-systemen tikken nou in 1 maal, je kunt de olie vervangen dat helpt vaak gedeeltelijk.
VVC-systemen tikken nou in 1 maal, je kunt de olie vervangen dat helpt vaak gedeeltelijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
wat veroorzaakt het?
oke ze tikken nu eenmaal?? dat snap ik. maar WAT IS DE OORZAAK, WAT VEROORZAAKT HET GETIK? en ten tweede, het VVC systeem gaat pas in werking boven de 3000 toeren, hoe kan het dan dat het getik al bij 1650 toeren te horen is? wat tikt er dan?
ik snap best dat ze eenmaal tikken, maar de vraag voor mij is wat veroorzaakt het, en hoe kan het al bij 1650 toeren als het vvc systeem pas bij 3000 toeren zijn werk doet??
ik snap best dat ze eenmaal tikken, maar de vraag voor mij is wat veroorzaakt het, en hoe kan het al bij 1650 toeren als het vvc systeem pas bij 3000 toeren zijn werk doet??
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Het systeem is altijd actief, pas vanaf een bepaald toerental gaat hij verstellen(als jij zeg 1650, dan zal dat wel). Maar het systeem zit gewoon te wachten totdat de computer vertelt dat het duratie meer of minder moet worden, maar tot die tijd staat het wel onder druk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Mijn BRM ratelt niet hoor de vvc loopt als een zonnetje.
Papoe je denkt toch dat het uit je onderblok vandaan komt ? dan kan het nooit je vvc zijn.
En als je het tijdens het rijden in de auto hoort dan ratelt het wel erg hard hoor, toch maar even langs van Noort of zo.
Ik heb wel een keer een losse bougie gehad en dat hoor je wel tikken maar daarbij hoor je overduidelijk dat het bovenop je blok zit.
Papoe je denkt toch dat het uit je onderblok vandaan komt ? dan kan het nooit je vvc zijn.
En als je het tijdens het rijden in de auto hoort dan ratelt het wel erg hard hoor, toch maar even langs van Noort of zo.
Ik heb wel een keer een losse bougie gehad en dat hoor je wel tikken maar daarbij hoor je overduidelijk dat het bovenop je blok zit.
zou het verstandig zijn als ik me olie eens verander. er zit nu 10W40 in , mijn 1.8 vvc motor heeft ongeveer 130.000 km gelopen. kan ik er nu nog als ik mijn olie ververs, 5W40 FULL SYNTHETIC IN GOOIEN? als dit kan ga ik dit eens proberen. moet ik dan ook me oliefilter vervangen ? of hoeft dat niet want die is pas 3000 km oud.
Je kunt geen synthetische olie mengen met gewone olie, je blok moet goed leeg zijn en natuurlijk een nieuw filter plaatsen. synthetische olie is beter maar een goede 10w40 ( dus geen Aldi olie ) op temperatuur is bijna net zo goed, het zal dus niet het tikken en ratelen oplossen.
In de vi had ik er wel synthetisch inzitten ( 5ltr voor maar 65 eurie
)maar ik merkte er niets van maar de BRM rijd gewoon op een goede semi synthetische 10w40.
In de vi had ik er wel synthetisch inzitten ( 5ltr voor maar 65 eurie