Wat Rover 45 vraagjes..

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Trogdor

Wat Rover 45 vraagjes..

Bericht door Trogdor »

Zoals al eerder aangegeven ben ik voor mijn vriendin opzoek naar een Rover 45. Nu zijn er een aantal eisen waar hij aan moet voldoen. Hieronder dan een lijstje:

Airco
Enhe….. Verder moet het een diesel of een LPG G3 zijn met zo min mogelijk KM's. :) Lijkt opzich geen moeilijke opgave. 8) Het enige wat wel zo is, dat ik een Ford Ka wil inruilen en dan wat wil bijleggen om er wat moois van te maken.

Dan de vragen die ik jullie wil stellen zijn:

Hoe is het verbruik van een Rover op LPG of Diesel? (graag KM per Liter of per tank)
Hoe duur is een Rover in zijn onderhoud? (ik wil hem natuurlijk dealer onderhouden. Wat geef je uit aan een grote en een kleine beurt?)

Ik heb al gelezen dat de koppakking van de 45 wat zwakke plekken kent en dat er verder gekeken moet worden naar het koelsysteem. Zijn er nog meer aandachts punten? Roest? Zwakke Stuurbekrachtiging? OBC die uitvalt of andere software fouten aangeeft? :cry:

En dan de laatste vraag, is er iemand die een 45 weet die leuk is aan het bovenstaande voldoet en waar ik een goede inruil kan krijgen? Linkjes mogen ook via de PM 8)

Alvast bedankt
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

De diesel heeft geen last van koppakking ellende. Er is een 100pk diesel en sinds 2002 ook een 115pk diesel. De 115pk heeft een verbeterd remsysteem wat aan te bevelen is.

De Basic versie (14" velgen met wieldoppen) heeft geen airco
De Club versie (Stoffen bekleding, 15"lichtmetaal en geen chrome spiegelkappen) heeft wel airco.
De Sterling met chrome spiegelkappen heeft ook airco

De 45 MK2 (eind 2004 en 2005) heeft climate control.

De sedan is een stuk groter dan de 5-deurs en heeft een grotere kofferbak.

Ik vind de diesel niet heel zuinig. Tank meestal zon 50 liter en heb dan... schrik niet.... zon 700km gereden. De mijne is wel getuned dus dat kan schelen.

Zwakke punten. De fans bij de radiator kunnen gaan piepen op de lagers. Slotplaten van deurgrepen kunnen breken (dan zit de deurgreep los).... Deurrubbers gaan er aan als je de officiële dakdragers gebruikt... Portierramen voor kunnen suizen. Een klein tikje naar beneden op het raamknopje heft dat op. Verder heb ik nooit grote dingen met mijn R45 gehad.
ijzervreter

Bericht door ijzervreter »

Ik heb ook een diesel en ben erg tevreden, rijdt ongeveer 1op 17 a 1op 18. Prettige reisauto voor lange stukken!
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Ik rij zelf een 416si met een lpg installatie. Voordeel van rijden op lpg is dat het niet uitmaakt of je nou veel of weinig rijdt je bent altijd voordeliger uit. Mijn ervaring met de LPG installatie en een rover is goed, we krijgen zeer weinig storingen met rovers. Wel moet je zelf onderhoud van de lpg installatie in de gaten houden, want veel garages vergeten bij de normale beurt even de filters ed te controleren.
Nadeel van de benzine motor is idd de koppakking, deze kan lang mee gaan maar is erg afhankelijk van de rijstijl van de eigenaar.
Verbruik op lpg is bij mij gem 1:10 en dat is met een pittige rijstijl en veel snelweg km's.
Tja een diesel of lpg auto 2e hands met weinig kilometers zal niet makkelijk zijn aangezien deze bedoeld zijn om veel te rijden, maar er zijn uitzonderingen.
Om te kiezen diesel of lpg moet je gewoon met beide een keer een proefrit maken.
MG TF wannahave
Rover 45 IDT

Rover 45 IDT

Bericht door Rover 45 IDT »

Ik ben 2 jaar lang eigenaar van een rover 45 idt uit 2001.
Is de luxe editie met o.a chroom spiegels, chroom aan bumpers, full leder met stoel verwarming.
Heb zelf nog voor bumper grills gemaakt, 17inch dotz velgen en snake eye achterlampen met led! (uit engeland geimporteerd)
Ben zeer tevreden kocht hem met 138000km en staat nu op 208000km.
Rover dealer test hem wel eens voor mij. maar komen nooit ongewone dingen tegen.
Rijd ook lekker rustig, zelfs als je 200km/u rijd.
Gr rene :D
roverfun

Bericht door roverfun »

ik ben ook eigenaar van een rover 45 1.8 met g3 lpg instal
bij 119000 was het feest koppaking dood, maar dat was dan ook wel een foutje van mij ik had een paar dagen er voor een zware aanhanger achter mijn auto hangen van ik denk een kleine 1000 kilo en vergat hem op benzine te zetten.
maar fijn alles is gemaakt en dat is dan ook het enigste probleem dat ik gehad heb.
het bevalt mij echt super g3.
geen last van roest, software en ed.
en dan ben ik denk ik een aardige kilometervreter.
die koppaking was in december en toen stond ie op 119000 en dat is ondertussen dik in de 130000, en hij heeft paar weken geleden ze apk gehad en ff extra laten controleren en alles was helemaal in orde.
ik vind een rover 45 een hele degelijke en goede auto.

greetssss marlon :mrgreen:
Plaats reactie