118GTR schreef:Bougies zitten altijd in de ontbrandingskamers, kan dus nooit echt zoeken zijn.
Bij oude 2-kleppers zitten ze vaak aan de zijkant vna het blok, bij 4 en 5 kleppers kan dat meestal niet meer en moeten ze tussen de in en uitlaatkleppen in, en dus tussen de nokassen.
Er zijn echter 4-kleppers met slechts 1 nokas(honda d-series is eigenlijk de enige die ik ken), dan is er weer genoeg ruimte zodat ze aan de zijkant kunnen.
De 420si heeft het T-serie blok, eigenlijk zijn de blokken altijd smerig omdat er olie lekt langs de kleppendekselpakking. Dit is niet schadelijk en er hoeft niet gevreest worden voor de koppakking wanneer het blok vuil is. Het is natuurlijk wel een rot gezicht.
]
Men bro heb zo'n oud BMW'tje gekocht, daar zitten ze ook aan de zij/onder-kant
en ja het is idd ook als ik me contact aanzet met koude motor..
tnx voor je antwoorden:D
Nieuwe fans plaatsen. Maar eerlijk gezegd is dat ook geen garantie dat het snel terug komt. Mijn Rover 45 MK2 deed het al bij 15000km op de teller en mijn vorig 45 begon er mee bij 60.000km.
Kort gezegd. Het type fans dat gebruiken is gewoon van niet zo beste kwaliteit. Als het vriest (koud is) heb je er overigens meer last van dan bij warmte. En het kan zelfs zo erg worden dat het geluid op een piepende v-snaar begint te lijken (beschamend).
Wat dan tijdelijk kan helpen is de airco uitzetten totdat je uit de bewoonde wereld bent op enige snelheid. dan airco pas aanzetten. Als je airco uitstaat draaien deze fans niet.