Beste mensen,
vandaag een vaag probleem tegen gekomen. Ben wezen tanken, tankje vol, reset de dagteller, start de auto en dan valt me ineens op dat de benzine meter helemaal onderaan bungelt. Dus niet op standje "tank is leeg", nee, op standje "ik hang bijna loodrecht naar beneden".
Zoeken op het forum heeft geen oplossing opgeleverd.
Ikzelf denk niet dat het de vlotter is. Als die vast zat, zou de meter op 1 stand blijven staan (waarschijnlijk laatste stand die hij had, nagenoeg leeg). Als ie afgebroken was of iets, hoor je dat dan niet rammelen in de tank bij bochten (overigens, die kan toch niet afbreken of zo door het tanken lijkt me)?
Ik dacht eerder misschien aan een losse stekker of zoiets? Alsof de benzine meter geen "signaal" meer krijgt en dus onderaan bungelt.
Iemand een idee/oplossing?
Benzine meter
ik zou het tellerhuis loshalen en als het uit te zoeken valt welke draden
van de tankmeter zijn deze dan door meten en kijken of er nog spanning opstaat zodra het contact(2) ingeschakeld wordt.
Wat misschien ook kan is dat de teller los is geschoten, in dit geval zal het tellerhuis open gemaakt moeten worden, weet alleen niet of dit makkelijk te doen is.
Suc6 iig.
van de tankmeter zijn deze dan door meten en kijken of er nog spanning opstaat zodra het contact(2) ingeschakeld wordt.
Wat misschien ook kan is dat de teller los is geschoten, in dit geval zal het tellerhuis open gemaakt moeten worden, weet alleen niet of dit makkelijk te doen is.
Suc6 iig.
Ik heb het tellerhuis losgehaald. Stekkers eruit en weer erin (dacht er zit iets los).
Leverde niets op (behalve dat ik een schroef kwijtraakte). Ik denk, effe rijden over een hobbel dan rammelt die schroef eruit. Niks geen schroef, maaaaaar, wel weer een werkende benzine meter.
Rovers die zichzelf repareren, geweldig
Leverde niets op (behalve dat ik een schroef kwijtraakte). Ik denk, effe rijden over een hobbel dan rammelt die schroef eruit. Niks geen schroef, maaaaaar, wel weer een werkende benzine meter.
Rovers die zichzelf repareren, geweldig

Dit onderwerp is al vaak genoeg besproken.
De meter is onbetrouwbaar op zijn best. Helemaal in het rood en ik heb nog 10 liter over (50 liter tank bij een 1.4 si), maar in dit geval was de meter echt ver verwijderd van het rood. Als gezegd, standje half 12.
Maar goed, hij heeft zichzelf gerepareerd. Wijs mij maar eens een merk aan dat auto's bouwt die zichzelf repareren! Rover is zijn tijd VER voorruit geweest
De meter is onbetrouwbaar op zijn best. Helemaal in het rood en ik heb nog 10 liter over (50 liter tank bij een 1.4 si), maar in dit geval was de meter echt ver verwijderd van het rood. Als gezegd, standje half 12.
Maar goed, hij heeft zichzelf gerepareerd. Wijs mij maar eens een merk aan dat auto's bouwt die zichzelf repareren! Rover is zijn tijd VER voorruit geweest