accu naar kofferbak

214 216 218 220 25
Plaats reactie
speedfreax

accu naar kofferbak

Bericht door speedfreax »

Nu zat ik eraan te denken om mijn accu naar de kofferbak te verplaatsen. Ik heb op dit forum al een topic hierover gevonden, maar de links daarin werken helaas niet meer. Kan iemand mij tips/trucs vertellen?

Heb al een kabel voor de Amp naar achter lopen (lijkt mij dezelfde diameter), en een mooi massapunt in de kofferbak.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Kijk eens op www.showyoursound.nl

Ik ben dit binnekort ook van plan omdat mijn lichten beginnen te knipperen terwijl ik ook nog een condensator aangesloten heb. Niet te lang mee doorrijden als de spanning zo laag is voor de versterkers dan kan er ook weleens wat stuk gaan heb ik gehoord.
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
frencis
MG-R Regular

Bericht door frencis »

ikke wel

frenk
rover 220 turbo coupe
night fire red
K-N luchtfilter
dump valve
lexus achterlichten
een jongere motor ingelegd uit een 620 turbo
nieuw leren interieur
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb geen battery to boot hoor, ook geen behoefte aan ;)

Voor de turbo jongens is het handig omdat je dan je luchtfilter beter kwijt kan, maar de meeste doen het voor de gewichtsverdeling.

Het is wel vrij simpel te doen, gewoon de stroomkabel die normaal op je accu zit verlengen (wel een zekering er tussen doen) naar achter, op dezelfde manier als dat je kabels voor je versterker zou trekken. Dan een nieuwe aarde maken, ergens in je kofferbak en je accu goed vastzetten, bij voorkeur in een afgesloten bakje.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Ik ben t ook van plan. Goede kabel, een gepaste zekering en een goed systeem in de koffer om ze vast te zetten is de boodschap. Zoek op Rovertech op bat(tery) to boot en je zal meer leren.

Cheers Pagan
Afbeelding
speedfreax

Bericht door speedfreax »

hmmm...,

heb denkik alles in huis, maar op mijn + pool zitten twee kabels. zal ik deze beide onafhankelijk naar achter laten lopen, of gewoon samenvoegen en slechts één kabel naar achteren gooien.

en is zo'n grote (audio) zekering genoeg?
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Alle info vind je hier (wel een Rover) :lol:

Ik ga een 150A zekering (komt wel wat ice in de auto en eventueel een 2e accu) en een kabel van 50mm² gebruiken.

cheers Pagan
Afbeelding
Plaats reactie