216 cabrio, koppakking stuk?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
roverdude

216 cabrio, koppakking stuk?

Bericht door roverdude »

sinds vandaag heb ik een 216 cabrio bouwjaar '98 staan. De eigenaar wil hem verkopen, maar enkel als hij volledig in orde staat...
Volgens hem is na +/- 40km rijden al het water weg. Het enige wat overblijft is een witte smurrie. Volgens mij is dit duidelijk de koppaking. Is dit een veel voorkomt probleem bij deze blokken en is de kans groot dat er meer aan de hand is dan enkel de koppakking? Zoals scheuren in de kop...


PS. het is geen Honda blok, dus volledig rover.



Greetz
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik denk eerlijk gezegt niet dat er iets anders aan de hand is dan alleen de koppakking.

Wel de kop controleren op rechtheid, maar de kans dat hij scheuren heeft of echt te krom is om gevlakt te worden is klein.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Echt niet hoor, met vlakken stijgt de compressie zo enorm weinig.

Ten tweede als de originele drijfstanglagers het niet houden, waarom zouden de vervangers het dan wel kunnen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
roverdude

Bericht door roverdude »

De auto heeft nog maar 70.000km, dus die lagerschalen zullen nog wel een tijdje mee kunnen.
Als ik terug ben van frankrijk ga ik de kop lossen en binnen steken om te vlakken indien nodig.

Bedankt voor de info. ;)


Greetz
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tomcat schreef: Als de kop flink krom is en je vlakt hem een behoorlijk stuk dan heb je weldegelijk een compressieverschil!
Okee 9,5 op 1 bij dit blokje is niet heel hoog, maar door een toename in de compressie wordt het blok wel weer ietsjes zwaarder belast.. Zeker als je veel toeren draait, wat dit blok nodig heeft om een beetje van z'n plaats te komen ;)
Ik zei niet dat er geen compressieverschil, ik zei dat het enorm weinig was. En dat is het ook.
Een blok in een cabrio is trouwens 10.5 en dat gaat met heel heftig vlakken(het max van de kop) nog niet eens naar 10.6.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

hoor k daar 216 cabrio??? :mrgreen:
Afbeelding
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

nee, je leest het. ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie