sinds vandaag heb ik een 216 cabrio bouwjaar '98 staan. De eigenaar wil hem verkopen, maar enkel als hij volledig in orde staat...
Volgens hem is na +/- 40km rijden al het water weg. Het enige wat overblijft is een witte smurrie. Volgens mij is dit duidelijk de koppaking. Is dit een veel voorkomt probleem bij deze blokken en is de kans groot dat er meer aan de hand is dan enkel de koppakking? Zoals scheuren in de kop...
PS. het is geen Honda blok, dus volledig rover.
Greetz
216 cabrio, koppakking stuk?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik denk eerlijk gezegt niet dat er iets anders aan de hand is dan alleen de koppakking.
Wel de kop controleren op rechtheid, maar de kans dat hij scheuren heeft of echt te krom is om gevlakt te worden is klein.
Wel de kop controleren op rechtheid, maar de kans dat hij scheuren heeft of echt te krom is om gevlakt te worden is klein.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Echt niet hoor, met vlakken stijgt de compressie zo enorm weinig.
Ten tweede als de originele drijfstanglagers het niet houden, waarom zouden de vervangers het dan wel kunnen.
Ten tweede als de originele drijfstanglagers het niet houden, waarom zouden de vervangers het dan wel kunnen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik zei niet dat er geen compressieverschil, ik zei dat het enorm weinig was. En dat is het ook.Tomcat schreef: Als de kop flink krom is en je vlakt hem een behoorlijk stuk dan heb je weldegelijk een compressieverschil!
Okee 9,5 op 1 bij dit blokje is niet heel hoog, maar door een toename in de compressie wordt het blok wel weer ietsjes zwaarder belast.. Zeker als je veel toeren draait, wat dit blok nodig heeft om een beetje van z'n plaats te komen![]()
Een blok in een cabrio is trouwens 10.5 en dat gaat met heel heftig vlakken(het max van de kop) nog niet eens naar 10.6.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!