Welke Speakers passen voor mijn tourer uit 1998 ?
Welke Speakers passen voor mijn tourer uit 1998 ?
Hallo Medeformers,
Bij deze heb ik een vraagje nu de zomer weer in de aantocht is.
Binnenkort weer de raampjes open maar dan wil ik toch wel een mooie muziekje in de auto hebben.
Nu heb ik een Rover Tourer uit 1998, maar achterin kan volgens mij maar 1 maat speakers en die klinken nu niet echt bepaald lekker.
De speakers die voorin zitten klinken wel leker maar kan altijd nog beter, wie weet welke speaker set er goed in past en kan me er mee helpen zoeken....of wie heeft er een goede tip voor me.....
Alvast bedankt voor het lezen.
Bij deze heb ik een vraagje nu de zomer weer in de aantocht is.
Binnenkort weer de raampjes open maar dan wil ik toch wel een mooie muziekje in de auto hebben.
Nu heb ik een Rover Tourer uit 1998, maar achterin kan volgens mij maar 1 maat speakers en die klinken nu niet echt bepaald lekker.
De speakers die voorin zitten klinken wel leker maar kan altijd nog beter, wie weet welke speaker set er goed in past en kan me er mee helpen zoeken....of wie heeft er een goede tip voor me.....
Alvast bedankt voor het lezen.
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
ik weet niet hoe de boxen in een tourer zitten.... maar in de cabrio passen normaal alleen maar ronde boxen.... maar goed.....
gelukkig voor ons is mijn vader een kei met bijna elk gereedschap.... dus bij ons is de slijptol erin gegaan..... voor én achter.....
nu hebben we zware 3-weg 400W kenwoods voor en 3-weg 400W pyle's achter..... dat geluid is bijna hemels......
moraal van t verhaal...... ALLES PAST MET HET JUISTE GEREEDSCHAP

gelukkig voor ons is mijn vader een kei met bijna elk gereedschap.... dus bij ons is de slijptol erin gegaan..... voor én achter.....
nu hebben we zware 3-weg 400W kenwoods voor en 3-weg 400W pyle's achter..... dat geluid is bijna hemels......
moraal van t verhaal...... ALLES PAST MET HET JUISTE GEREEDSCHAP

Laatst gewijzigd door Jai op do mar 22, 2007 6:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Ik doelde meer op de speakers in de deuren, die zijn gewoon 16,5 cm, daar kun je een hele mooie coax speaker of als je ruimte maakt voor een tweater, composet inbouwen.
Ik ga deze binnenkort in laten bouwen:

http://www.ground-zero-audio.com/english/04_hc165x.htm
Voor mij goed genoeg
100 Watt RMS
Kost +/- 250 euro (excl. kables en evt inbouwen)
Wil je meer volume/bass erin hebben dan zou ik een 4 kanaals versterker erbij plaatsen met een woofer. 2 uitgangen bruggen voor de woofer en 2 voor de composet, de achterste speakers gewoon op je hu laten zitten.
Ik ga deze binnenkort in laten bouwen:

http://www.ground-zero-audio.com/english/04_hc165x.htm
Voor mij goed genoeg

Kost +/- 250 euro (excl. kables en evt inbouwen)
Wil je meer volume/bass erin hebben dan zou ik een 4 kanaals versterker erbij plaatsen met een woofer. 2 uitgangen bruggen voor de woofer en 2 voor de composet, de achterste speakers gewoon op je hu laten zitten.
Ja, andere speakers in mijn 416 staat ook nog op mijn lijstje. Ik weet dat er uit mijn autoradio zelf (zonder versterker of wat) een heel mooi geluid komt want in mijn vorige auto (skoda station 1.9 tdi) zat een perfect geluidje. Maar nu in mijn 416 is het geluid bagger. klinkt als twee blikjes. Er zullen nog wel de standaard speakers in zitten voor en achter. ik was niet van plan om er zo veel geld aan uit te geven dus dacht gewoon aan een setje van media markt of zo. Begreep ik nou goed dat voor en achter beide maat 16,5 hadden? Iemand nog goedkoop idee rond de 100 euro.