45 diesel 2000 brandstofpomp probleem

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Anka

45 diesel 2000 brandstofpomp probleem

Bericht door Anka »

Gisterenmorgen startte mijn 45 niet meer.
Wegenwacht was er snel bij. Alles gecontroleerd, zijn mening was dat er te weinig druk uit de brandstofpomp komt, dus hebben ze me laten staan, helaas niet op te lossen.
Auto naar de plaatselijke dieselspecialist gesleept, deze checkt nu ook alles, maar kwam tot de conclusie dat het ook een brandstofpomp probleem moet zijn.

Ga er straks even langs om te horen hoe nu verder.
Alle ideeen zijn welkom, wat moet ik verwachten of weet iemand verdere tips waar te zoeken.

Met dank Anka.
Anka

Bericht door Anka »

Hij staat in Rozenburg, brandstofpomp moet eraf en naar de Boschspecialist.......
Ben er niet blij mee, maar duimen dat het meevalt.
Anka

Bericht door Anka »

helaas, het viel niet mee, het viel zelfs zwaar tegen.
Pomp overleden, ruilpomp incl. in en uithalen , somma bijna 1900 euro.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8437
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

:shock: is ie van goud ofzo??
Anka

Bericht door Anka »

nou mensen hij is weer klaar, ga hem zo halen.
Mijn man rijdt altijd oude wagentjes, weinig problemen, af en toe onverwachts een probleem, ff naar de sloop, ff sleutelen en hij rijdt weer. En anders een ander wagentje.
Moet je ook wel een beetje geluk mee hebben natuurlijk.
Ik kocht verleden jaar een 75 diesel en de 45 bleef dus over voor hem, eindelijk een "goeie"auto dachten we.
Probleem begint bij het feit dat, als hij niet starten wil en je alles al geprobeerd hebt. je bent overgeleverd aan de Rover uitleesapparatuur.
Daarna weten ze wel een bedrijf voor de pomp na te zien en daar komt dan dus dit verhaal uit.
Wil wel vermelden dat Lievaart alle medewerking verleend heeft, ons goed op de hoogte heeft gehouden bij elke fase van de strijd en getracht heeft op een goedkopere manier het probleem op te lossen.
Omdat de 45 niet per kilo op de sloop ligt is het ook moeilijk een vlotte oplossing te vinden. Kan de auto niet echt missen en we zijn al twee weken verder.......
Morgen dus weer de 45 voor de deur, houd jullie wel op de hoogte hoe hij weer rijdt.

Groetjes Anka
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

Tomcat schreef::shock: :shock: WTF? Negentienhonderd euro voor alleen een ruilpomp??? Voor dat geld heb je er een hele 416 (met brandstofpomp) bij...

Een goede brandstofpomp voor mijn auto kost max. 100 euro op marktplaats.. vervangen kun je in principe zelf als je niet 2 linker handen hebt.... :roll:
dieselpomp is wel iets anders als een benzinepomp :lol:
MG TF wannahave
Anka

Bericht door Anka »

Nou, hij doet het weer perfect.
Kleine discussie met de dealer gehad over een scheurtje in de waterslang, hij lekte koelvloeistof bij de eerste ritjes, zelf maar even gaan zoeken, bleek dus dat er een klein scheurtje in de voorste waterslang te zitten.
Even over gebeld met de dealer, mogelijk door het uithalen van de pomp gekomen.
Nee hoor, dat kwam wel vaker voor bij de 45 omdat de turboslang en de waterslang over elkaar liggen en dat gaat schuren. Klopt wel, de beide slangen vertoonden gladde plekken daar waar ze op elkaar liggen. MAAR DAAR ZAT HET LEKJE NIET.
Ruim 60 euro ex voor de T model waterslang, want men wil hem wel orgineel houden!
Vriend heeft nu het scheurtje gelijmt met sec.lijm en een zwarte tape om de slang gewikkeld , blijft keurig zitten, probleem opgelost.
Halen binnenkort wel 25 cm. slang en maken dat er weer op.
Nou maar hopen dat het volgende probleem erg lang op zich zal laten wachten...............


Groeten Anka.
Plaats reactie