Ik zou me eerst even voorstellen. Mijn naam is Jimmy Boekhorst. Ik ben student marketing&communicatie en mijn grootste hobby zijn auto's Tijdens mijn zoektocht naar een leuke maar vooral ook originele auto kwam ik het fenomeen Rover 100 tegen.
Ik zit al een tijdje te azen op een Rovertje 100. Ik ben vandaag langs geweest bij de eigenaar om het beest(je) in het echt te aanschouwen.
http://auto.marktplaats.nl/rover/766719 ... g-mpi.html
De auto ziet er in het echt netjes uit. Hier en daar een klein beetje roest op de bekende rover 100 plekken maar niets ernstigs.
Tijdens en na de testrit vielen me een aantal dingen op waar ik graag jullie mening/ervaring over zou willen weten.
-Het remmen in de 100 ging aan de zware kant. Hoort dit? (veel tegendruk op het rempedaal)
-Toen ik terug kwam van de testrit maakte ik per ongelijk te weinig toeren waardoor de auto afsloeg. De auto starte weer meteen maar liep zo'n 10 seconden vrij onregelmatig. Daarna herstelde de rover zich weer. Kan dit kwaad?
-Daarna maakte ik de motorklep los en hoorde een zacht tikkend geluid. Ik vermoed dat het uit de injectie komt maar mijn oude auto (fordje Eskrot "94

-Na nog een rondje om de auto heen te lopen ontdekkte ik dat deze geen gefentileerde remschijven heeft. Kan dit iets betekenen? of was dit waarschijnlijk gewoon besparing op de kosten?
Ik heb deze auto al voor een deel aanbetaald. Maar wil hier toch nog graag opheldering over.
Alvast Bedankt