BarTD schreef:hoe kom je erbij dat een diesel met een ondergemiddelde kilometerstand teruggeschroeft moet zijn??
p.s. de mijne is van '99 en heeft net 190.000 gelopen

Ik schrijf niet "MOET ZIJN" maar dat ze in de meeste gevallen wel teruggeschroeft zullen zijn!
Ik bedoel er dus niet mee dat dat altijd zo hoeft te zijn,maar dat dat meer voor komt dat je denkt.
Vele auto's gezien die aangeboden werden met "Logische" NAP waarvan bv: ze de eerste 3 jr 30 tot 40dkm hebben gereden en dan de komende 3jr weer amper 10dkm en vervolgens weer een dikke 30dkm al dan niet met vage rekeningen en half bij gehouden of "verloren" onderhouds boekjes.
Voor mij zelf heb ik best lang rond gekeken voor een B M W 320d van rond bj '98/99 en zo rond de 2 ton, stonden er zat op internet/ bij bedrijven met die wensen, en NAP alleen als ik tijdens een proefrit vroeg om even lang de dealer te gaan om de Lichtmodule of de sleutels uit te laten lezen dan werden ze nerveus of kwam er een ander km stand boven.
Ik heb zelf ook een astra G 17 td gehad van '99 met toen ik hem 2 jr geleden kocht 96dkm erop, alleen die was meer kapot geweest dan hij had gereden.