Op willekeurige momenten(droog weer, nat weer), zo eens in de paar dagen treed mijn ABS in werking, dit doet zich alleen voor bij normaal afremmen van ongeveer 30 km/uur tot stilstand.
Ook tikt er net voor en na die momenten iets ter hoogte van de voorwielen.
Heeft iemand hier een verklaring voor? Is het iets wat normaal is bij Rovers met ABS dat deze in werking treedt zonder aanleiding? En kan er iets aan gedaan worden of moet ik er mee leven?
Als je lampje dan ook brand af en toe of continue kan het zijn dat er een sensor aan zit te komen. Heb ik ook gehad en het rijd behoorlijk irritant met een ABS die niet weet wat ie nu eigenlijk moet doen.
Als het goed is (ik weet niet hoe dat bij de 400 zit) zit er onder je bijrijdersstoel een stekker. Daarmee kun je je auto deels uitlezen in ieder geval je ABS. Bel anders ff de Zeemeeuw of van Noort. Die kunnen je dan vertellen hoe en wat.
Zoek die stekker op en haal hem los, ook al rij je voorzichtig je wil niet dat je met 50km/h op een verkeerslicht af rijd en er achterkomt dat je niet kunt remmen omdat het ABS opeens besluit dat je wielen geblokeerd zijn en de remdruk er weer afhaalt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
118GTR schreef:ook goed, ik zat te denken aan de stekker van de wielsensor. Maar de zekering is wel zo handig natuurlijk.
Inderdaad want dan is gewoon de ABS helemaal uit. Wel rekening mee houden met remmen natuurlijk maar is altijd nog veiliger dan een ABS met een identiteits stoornis...
Wat ook een mogelijkheid is (tenminste op een 800 zit het zo)
De stalen sensor met een alu beugeltje vast zit en hiertussen corrosie optreed.
De corrosie drukt dan de sensor scheef t.o.v. de getande beugel waardoor je sensor niet de juiste waardes doorgeeft.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!