Lekkage regenwater

214 216 218 220 25
Gesloten
Rover1957

Lekkage regenwater

Bericht door Rover1957 »

Hallo mensen,
ik zit met een dubbel regenwaterprobleem.
1/Afgelopen zondag was na een dikke hoosbui mijn bestuurdersstoel drijfnat. De ramen waren goed afgesloten dus heb ik het idee dat er door de wind(het waaide erg hard tijdens de bui) toch water tussen 2 rubbers doorgeblazen is. Een andere verklaring kan ik niet verzinnen.
2/ Gisteren en afgelopen nacht kwam de regen ook met bakken uit de lucht en nu was vanmorgen de bodem voor de bestuurdersstoel kletsnat. Het water druppelde zichtbaar van de hendel van de motorkap. De ruit rondom, voor zover die zichtbaar op de carrosserie zit, is zeker niet lek. Dus het moet ergens onderaan vandaan komen. Wat wel opvalt, is dat het rubber dat vanonder de motorkap aansluit op de ruit, aan de linkervoorkand niet afsluit over een lengte van ongeveer 10 cm. Ook zit er een gaatje in het rubber rondom de bevestiging van de ruitenwisser, maar dat lijkt me te klein voor zo'n grote lekkage. Heeft iemand suggesties?
Rover1957

220d

Bericht door Rover1957 »

Ik ben vergeten te zeggen dat het om een 220d gaat.
Rob 416 Si

Bericht door Rob 416 Si »

Hey, was alleen je bestuurdersstoel nat of waren alle stoelen vochtig?
Rover1957

Bestuurdersstoel

Bericht door Rover1957 »

Alleen de bestuurdersstoel was nat, na de hoosbui waarin het erg hard waaide. Erg vreemd, ik weet het. Het dak is droog, ook de bekleding aan de binnenkant van de deuren en de opbergvakjes. Alleen de bestuurdersstoel was nat en volgens mij heb ik nog geen last van incontinentie, dus die vraag kun je overslaan. :)
Weet iemand van jullie misschien of de onderkant van de voorruit net als de bovenkant en zijkanten afgedicht is?
thabass

Bericht door thabass »

ha Rover1957,

ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn rover 220d, alleen kwam bij mij het water links en rechts onder het dashboard vandaan en niet in de stoel..
bij mij was het alleen als het hard regende/waaide.

Je kan de parfambak eens nakijken (onder de motorkap net onder de vooruit) dat is die bak waar de waterafvoer gebeurd, als die vol loopt door verstopping loopt het je kachelkanaal in (dus vandaar onder het dashboard)

Water wat in de parfambak komt moet eigenlijk door/langs je wielkasten naar buiten lopen.

Wat het ook kan zijn (bij mij het geval) is dat de voorruit niet goed gedicht is. Ik ben bij autotaalglas geweest toen en ze hebben me verteld dat dit vaker voorkomt, wat er aan gedaan kan worden is de raamlijst verwijderen en opnieuw afkitten of de hele voorruiit vernieuwen...

hoop dat je er wat mee kan!

Gr Bastiaan
Rover1957

parfambak

Bericht door Rover1957 »

Bedankt Bastiaan. Ik ben al weer iets wijzer geworden. Ik hoop dat het een verstopping in de door jou genoemde parfambak is, want dat lijkt me iets goedkoper en sneller te verhelpen. Ik weet wel dat de ruit in het verleden vervangen is, maar daar verwacht je dan wel van dat het goed gebeurd. Ik zal het eens vragen aan de vorige eigenaar. De natte bestuurdersstoel ligt ergens anders aan, die was echt kletsnat en dat kun je nu nog zien aan de verkleuring. Dat is gebeurd tijdens een hoosbui met harde windvlagen. De rubberstrip die bevestigd is aan de linkerdeur sluit namelijk aan de bovenkant niet helemaal aan. Bij de rechterdeur zit die veel beter. Dus ik vermoed dat het daar door de hoge druk doorgeblazen is. Het moet wel want een andere verklaring is er niet te vinden. De rest van de auto was namelijk kurkdroog. Ik zal de boel eens nakijken dit weekend. Als het een beetje droog blijft tenminste. :(
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Als je het zeker wilt weten dat het 't raam/deur rubber is.
Ga even in de auto zitten en laat iemand anders met een hogedruk spuit op de zijkant spuiten.
Kun je gelijk zien waar 't lekt.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Rover1957

Hogedrukspuit

Bericht door Rover1957 »

Bedankt voor de tip
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Even de zoekfunktie gebruiken en dan komen er legio oplossingen.
Gewoon zoeken op lekage in het 200/25 forum.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Rover1957

Oplossing

Bericht door Rover1957 »

Sorry Bam, maar mijn computer geeft maar 16 posts aan als ik op "lekkage" zoek en geen van die posts heeft hetzelfde onderwerp. Misschien zoek ik verkeerd of heb ik een verkeerde computer.

Ik heb de boel vandaag gisteren en vandaag ook weer nagekeken. Ik kan echt niks vinden. Als ik een emmer water over de voorruit gooi is er niks aan de hand. Alles droog. Als het een tijdje regent loopt het water bij de motorkaphendel naar binnen. Echt met druppels. Kan het water door de kabel of langs de kabel van de hendel naar binnen lopen. Het lijkt me wel erg sterk, want waar komt het dan vandaan? De parfambak is mooi schoon er is geen enkele lekkage bij de ruiten te bekennen.
Nog iemand suggesties? Een engels Roverforum misschien?
Rover1957

Deurrubber

Bericht door Rover1957 »

Ik heb het probleem gevonden. Omdat het linkerportier niet goed meer in de scharnieren hangt (doorgezakt), sluiten de rubbers niet meer goed aan en lekt het regenwater er aan de bovenkant tussendoor. Weet iemand van jullie ook of ik het zelf kan repareren, of moet ik ermee naar een garage? Ik zal de vraag ook nog even als nieuw onderwerp op het forum zetten, want ik kan nergens een zelfde vraag vinden.
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Daarom dit topic dicht, anders zijn er straks twee topics over hetzelfde onderwerp, wordt erg onoverzichtelijk ;)
Gesloten