Is dit een defecte startmotor (met geluid)
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Is dit een defecte startmotor (met geluid)
Mijn auto is niet meer te starten. De laatste keer reed m'n broer erin en moest hij met zo'n accubooster de auto starten. De accu was een paar maanden geleden leeg en vorig jaar ook een keer.
Heb 'm laatst opgemeten, maar ben even vergeten hoeveel volt er opstond.
Maar op dit moment, krijg je dus het volgende te horen:
http://home.tiscali.nl/~smeyer/startgeluid.mp3
Is dit soms een defecte startmotor of kan het toch te maken hebben met een accu die te weinig vermogen levert. Maar volgens mij krijg je dan een ander geluid.
Als het de startmotor is, is dat makkelijk zelf te vervangen? Of is daar heel moeilijk bij te komen?
Sander
Heb 'm laatst opgemeten, maar ben even vergeten hoeveel volt er opstond.
Maar op dit moment, krijg je dus het volgende te horen:
http://home.tiscali.nl/~smeyer/startgeluid.mp3
Is dit soms een defecte startmotor of kan het toch te maken hebben met een accu die te weinig vermogen levert. Maar volgens mij krijg je dan een ander geluid.
Als het de startmotor is, is dat makkelijk zelf te vervangen? Of is daar heel moeilijk bij te komen?
Sander
416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat is er idd 1 met een te lage spanning.
Vervangen zou eventueel vrij simpel zijn, maar lijkt me dus niet nodig.
Vervangen zou eventueel vrij simpel zijn, maar lijkt me dus niet nodig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Maar die accu geeft dus wel eens meer problemen. Toen de auto vorige keer met zo'n booster is opgestart is er na slechts een klein half uurtje gereden.
De volgende dag startte auto dus niet. De vorige keer dat deze leeg was of te weinig spanning gaf, is route mobiel langsgeweest en heb ik een uur gereden en auto bleef het doen. Misschien dat ik dat maar weer moet doen, maar ja mogelijk dat de accu z'n beste tijd heeft gehad. De auto had zowiezo al een tijdje wat startproblemen. Maar ja dat kan ook wat anders zijn.
Accu is vorig jaar overigens wel door Rover dealer nagekeken.
De volgende dag startte auto dus niet. De vorige keer dat deze leeg was of te weinig spanning gaf, is route mobiel langsgeweest en heb ik een uur gereden en auto bleef het doen. Misschien dat ik dat maar weer moet doen, maar ja mogelijk dat de accu z'n beste tijd heeft gehad. De auto had zowiezo al een tijdje wat startproblemen. Maar ja dat kan ook wat anders zijn.
Accu is vorig jaar overigens wel door Rover dealer nagekeken.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ik heb net geprobeert de auto te starten via startkabels, maar dan gebeurd er niks(hetzelfde geluid dus als in de sample). Alleen zat ik een beetje te twijfelen of ik wel een goed massapunt heb gebruikt. Wat gebeurd er eigenlijk als je de negatieve polen van de accu's rechstreeks met elkaar verbindt?
En kan het kloppen dat je soms een booster nodig hebt om te starten en dat het dus niet met startkabels lukt. Vorige keer is de auto namelijk met een booster gestart, maar ja toen was ik er niet bij en weet ik niet of de auto hetzelfde geluid maakte.
En kan het kloppen dat je soms een booster nodig hebt om te starten en dat het dus niet met startkabels lukt. Vorige keer is de auto namelijk met een booster gestart, maar ja toen was ik er niet bij en weet ik niet of de auto hetzelfde geluid maakte.
416SI 1996
Dan hang je ze paralell en gaan ze aan elkaar levellenSander02 schreef:Ik heb net geprobeert de auto te starten via startkabels, maar dan gebeurd er niks(hetzelfde geluid dus als in de sample). Alleen zat ik een beetje te twijfelen of ik wel een goed massapunt heb gebruikt. Wat gebeurd er eigenlijk als je de negatieve polen van de accu's rechstreeks met elkaar verbindt?
En kan het kloppen dat je soms een booster nodig hebt om te starten en dat het dus niet met startkabels lukt. Vorige keer is de auto namelijk met een booster gestart, maar ja toen was ik er niet bij en weet ik niet of de auto hetzelfde geluid maakte.

"Parallel geschakelde cellen leveren dezelfde elektrische spanning als een enkele cel, maar kunnen een grotere elektrische stroom leveren. In serie geschakelde cellen leveren een hogere spanning, maar kunnen dezelfde stroom leveren als een enkele cel."
Laatst gewijzigd door Pieter op di feb 27, 2007 1:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Mijn auto is weer gestart met de booster. Route mobiel had toevallig dezelfde gast weer last gestuurd en die mopperen van heb je nou nog steeds je accu niet vervangen, ik zei dat toch vorige keer.
Nou ja daar na een uur gereden en toen startte ie nog. Maar ik ga toch maar een nieuwe accu kopen.
Nou ja daar na een uur gereden en toen startte ie nog. Maar ik ga toch maar een nieuwe accu kopen.
416SI 1996