vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
hoe heb je nu nep brembo schijven kunnen kopen? beetje vaag. ik heb me auto al op de rembank laten testen, zag er goed uit. mijn auto remt goed enkel niet in rechte lijn bij lange remweg... maar ja ik ga denk ik eerst maar ook de remblokken vervangen... daarna ophanging rubbers als het nog niet oke is... heeft iemand touwens advies hoe ik de rubbers van de ophanging kan vervangen ??
Kan ook Bremba zijn ipv. Brembo wat ik gekocht heb... 'k weet het niet precies meer.
In ieder geval geen originele Rover schijven (die bestaan wel toch?) en ze zijn nu zo krom als een hoepel.
Mijn oude schijfjes gaan er weer op binnenkort. Destijds vervangen omdat ik last had van een heel erg trillend stuur en dit een van de mogelijke oplossingen zou zijn. Bleek achteraf na veel geouwehoer een wel erg slechte uitlijning te zijn door de firma KwikFlut want mijn stuur stond ook zo scheef als maar kan ("die bandjes moeten gewoon weer effe inlopen op de nieuwe stand meneer...")
Zelf bleek ik het beter te kunnen met wat natte vingerwerk want ik rijd nu al bijna twee jaar in een kaarsrechte lijn zonder trillingen.

In ieder geval geen originele Rover schijven (die bestaan wel toch?) en ze zijn nu zo krom als een hoepel.
Mijn oude schijfjes gaan er weer op binnenkort. Destijds vervangen omdat ik last had van een heel erg trillend stuur en dit een van de mogelijke oplossingen zou zijn. Bleek achteraf na veel geouwehoer een wel erg slechte uitlijning te zijn door de firma KwikFlut want mijn stuur stond ook zo scheef als maar kan ("die bandjes moeten gewoon weer effe inlopen op de nieuwe stand meneer...")
Zelf bleek ik het beter te kunnen met wat natte vingerwerk want ik rijd nu al bijna twee jaar in een kaarsrechte lijn zonder trillingen.

Originele schijfremmen bestaan eigenlijk niet.
Ook autofabrikanten kopen die in bij een andere fabrikant.
Normaal zijn andere merken schijfremmen niet veel slechter dan het fabrieks-af-gemonteerde. Bij imitatiemerken als bremba zet ik wel mijn vraagtekens, want als een beetje fabrikant ga je niet zo'n naam gebruiken.
Ate, Zimmerman e.d. zullen misschien niet dezelfde kwaliteit hebben als een Brembo, AP Racing e.d. hebben, maar wel beter zijn dan standaard.
Trouwens de goedkope brembo schijven zijn niet (veel) beter dan standaard schijven. De upgrade setjes zijn wel erg goed.
Ook autofabrikanten kopen die in bij een andere fabrikant.
Normaal zijn andere merken schijfremmen niet veel slechter dan het fabrieks-af-gemonteerde. Bij imitatiemerken als bremba zet ik wel mijn vraagtekens, want als een beetje fabrikant ga je niet zo'n naam gebruiken.
Ate, Zimmerman e.d. zullen misschien niet dezelfde kwaliteit hebben als een Brembo, AP Racing e.d. hebben, maar wel beter zijn dan standaard.
Trouwens de goedkope brembo schijven zijn niet (veel) beter dan standaard schijven. De upgrade setjes zijn wel erg goed.
Yep, ik heb gewone normale standaard schijven gemonteerd. (mijn auto is gewoon heel saai standaard).
En ik heb de doos tevoorschijn getoverd, er staat Bremsa op. Ik herinner me nu ook dat ik toen verbaasd was toen over de naam Bremsa omdat ik het verdacht veel op Brembo vond lijken...
Komt dat niet uit dezelfde fabriek?
hAz.
En ik heb de doos tevoorschijn getoverd, er staat Bremsa op. Ik herinner me nu ook dat ik toen verbaasd was toen over de naam Bremsa omdat ik het verdacht veel op Brembo vond lijken...
Komt dat niet uit dezelfde fabriek?
hAz.
ophanging rubbers
hey ik heb hier in dit topic dus gelezen dat dat afwijken aan de ophanging rubbers kan liggen
ik heb hetzelfde probleem
heb het idee dat me linker ophanging wat naar voor en achter kan bewegen aangezien ik naar rechts trek bij volgas en naar links bij vol remmen
maar nou ben ik dus benieuwd om welke rubbers het precies gaat?
alvast bedankt
ik heb hetzelfde probleem
heb het idee dat me linker ophanging wat naar voor en achter kan bewegen aangezien ik naar rechts trek bij volgas en naar links bij vol remmen
maar nou ben ik dus benieuwd om welke rubbers het precies gaat?
alvast bedankt