Ik rij nu al een tijdje in mijn zs 120 . Binnenkort laat ik mijn distributieriem vervangen maar laatst ging ik me olie pijlen en keek ff naar het blok en zag ik dat het blok een beetje zweet nu heb ik gehoord dat de koppakking een minpuntje is van mijn motor dus zal ik hierdoor gelijk ook mijn koppaking vervangen???
zweten is idd een kwestie van opnieuw monteren, niet zozeer harder aandraaien, 10nm is echt wel zo'n beetje het maximum dat die boutjes kunnen hebben(en daar staan ze std al op)
Koppakking afblijven totdat hij stuk gaat, kan best een zwakpunt zijn. Maar vervangen helpt eigenlijk niets, je maakt net zoveel kans dat hij stuk gaat na het vervangen dan voordat.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do feb 15, 2007 9:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
thuis rijden ze een Rover 45 1.8. Deze zweet ook een beetje (wat plekjes op de cilinderkop onder het zwarte kleppendeksel). Het blok is poeder droog (onder collector). Onze 600 zweet niet,in de garage zeggen ze dat zweten een normale zaak is.
Het is zeker en vast niet de HG. Het is mischien een zwak puntje,maar laat je daar niet door op jagen;de distributie van een VW TDI is ook een zwak punt en iedereen rijdt ereen.
Bovendien denk ik dat de ZS reeds een verbeterde HG heeft.
pyara_pappoe schreef:waar kun je die pakking van de kleppendeksel kopen........?? en kun je die zelf makkelijk vervangen? iemand een website met handleiding ofzo?
minor in amsterdam kan zeker aan zoon pakking komen waarschijnlijk heeft die dat gewoon op voorraad.