Turbo
Turbo
Hallo mensen,
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik heb me door de verkoper laten vertellen dat mijn 2de hands Rover220d uit 1997 een turbo diesel motor heeft uit de fabriek van Honda. Nu heb ik geen verstand van turbo diesels maar mijn Rover trekt in de vijfde versnelling maar erg langzaam door naar een max van 160kmpu. Kan het zijn dat de turbo niet werkt en hoe weet ik dat dan? Of ligt het misschien aan een vervuild luchtfilter of brandstoffilter?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hans
Het klinkt misschien een beetje dom, maar ik heb me door de verkoper laten vertellen dat mijn 2de hands Rover220d uit 1997 een turbo diesel motor heeft uit de fabriek van Honda. Nu heb ik geen verstand van turbo diesels maar mijn Rover trekt in de vijfde versnelling maar erg langzaam door naar een max van 160kmpu. Kan het zijn dat de turbo niet werkt en hoe weet ik dat dan? Of ligt het misschien aan een vervuild luchtfilter of brandstoffilter?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hans
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Andersom zelfs, in diesel Honda's van die leeftijd(eigenlijk wat eerder) ligt een Rover diesel.
160 is wat langzaam idd, maar als de turbo echt stuk was dan heb je een HEEEEELE langzame auto. Dan wordt je er bij elk stopligt finaal uitgetrokken door een stadsbus.
Ik denk dan ook dat de turbo wel werkt, het zou echter goed kunnen dat hij vuil is.
Maar ook dat je gewoon een langzame type hebt, ik d8 dat er een 86pk variant was, opzich zou het niet zo vreemd zijn als die amper 160~170 zou halen natuurlijk.
160 is wat langzaam idd, maar als de turbo echt stuk was dan heb je een HEEEEELE langzame auto. Dan wordt je er bij elk stopligt finaal uitgetrokken door een stadsbus.
Ik denk dan ook dat de turbo wel werkt, het zou echter goed kunnen dat hij vuil is.
Maar ook dat je gewoon een langzame type hebt, ik d8 dat er een 86pk variant was, opzich zou het niet zo vreemd zijn als die amper 160~170 zou halen natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ff opgezocht, 86pk => opgegeven top = 170.
Dat bereik je dus zoizo niet makkelijk, bovendien zullen niet alle 86 paardjes nog aanwezig zijn na 10 jaar
Dat bereik je dus zoizo niet makkelijk, bovendien zullen niet alle 86 paardjes nog aanwezig zijn na 10 jaar
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
- MG-R Fanatic
Ik denk dat idd je luchtmassameter vervuild/stuk is.
Het beste kun je die even uitwisselen met een nieuwe/goede, aangezien dat als deze kapot is het bij event. uitlezen niet aangegeven word.
Ik heb ook een 220sd maar ik heb er wel eens 185 op de teller mee gereden.
Als je (wat) handig bent kun je via de site van roverron een pdf-je aanvragen waar mee je hem beduidend sneller kunt maken, (vooral kwa acceleratie) dmv de turbo/pomp druk aanpassen.
Het beste kun je die even uitwisselen met een nieuwe/goede, aangezien dat als deze kapot is het bij event. uitlezen niet aangegeven word.
Ik heb ook een 220sd maar ik heb er wel eens 185 op de teller mee gereden.
Als je (wat) handig bent kun je via de site van roverron een pdf-je aanvragen waar mee je hem beduidend sneller kunt maken, (vooral kwa acceleratie) dmv de turbo/pomp druk aanpassen.
Roverloos
-
- The Big Boss
heb zelf ook een dieseltje en daar is fut ook uit boven de 150... Alleen als je heeeeeeel veeeeeeeel tijd en ruimte hebt haal je 170 op de teller. (maar ook alleen als de airco uitstaat...
)

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Turbo
Bedankt voor jullie antwoorden mensen. Had ik niet verwacht. Maar door al die antwoorden weet ik nog niet of het nu wel of niet een turbo-diesel is. Ik heb het ff opgezocht en hij heeft 63 kw. Trouwens, hij is dan wel 10 jaar oud, maar er staat nog maar 176.000 km op het tellertje.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Re: Turbo
euh je vroeg of misschien je turbo misschien stuk was. Dat klinkt niet als iemand die niet weet of hij uberhaubt een turbo heeft.Rover1957 schreef:Bedankt voor jullie antwoorden mensen. Had ik niet verwacht. Maar door al die antwoorden weet ik nog niet of het nu wel of niet een turbo-diesel is.
Bovendien zei ik dat als de turbo stuk was, de acceleratie zover trek valt dat je helemaal niet normaal kunt rijden.
Rover heeft alleen maar turbo-diesels vanaf 1990(behalve de 114d), de l-serie heeft altijd een turbo
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
- MG-R Fanatic
Re: Turbo
Je hebt een turbo diesel, het enigste 2 verschillen tegenover de tdic/di/idt is dat je een mechanische brandstofinspuitpomp hebt die met 'vaste' instellingen werkt en er zit geen intercooler op.Rover1957 schreef:Bedankt mensen. Alweer iets bijgeleerd. Nu ga ik alleen nog uitzoeken wat LMM en MAFAM is, maar dat vind ik wel leuk om te doen. Ik zal zo ook nog even die Diesel Tuning site bekijken.
LMM betekend Lucht Massa Meter, MAFAM zal ook wel een afkorting zijn maar wat dat betekend weet ik niet, het is iig een "kastje" dat tussen de LMM word gezet omdat de LMM wel eens (waarschijnelijk in jou geval) wil vervuilen/slijten waardoor deze niet de goede waardes meer doorgeeft.
De MAFAM corrigeert dat weer,maar of die op de sd werkt weet ik niet.
Roverloos