Hallo!
Ik ben since kort trotse eigenaar van een Rover 420 SI BJ '96.
Nu was ik van van plan om uit voorzorg de distributieriem te vervangen.
Nu is mij de stand van de nokken assen duidelijk maar de stand van de krukas niet helemaal.
Wie kan mij vertellen hoe de kruk as moet staan ten opzichte van de nokkenassen als deze op tijd staan?
m.v.g.
Bart
Stand van de krukas? (vervangen distributie riem)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Gewoon de positie van de distributiewielen aftekenen voordat je de oude riem eraf trekt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dat was ik in eerste instantie ook van plan maar ik vertrouw de huidige stand niet.118GTR schreef:Gewoon de positie van de distributiewielen aftekenen voordat je de oude riem eraf trekt.
Ik heb bij de Brezan ook de info al opgevraagt maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in. Die geeft namelijk aan dat je de krukas op 12uur moet vergrendelen waarna hij op tekening op 9uur staat

Nee die silvergrijse 45 hoorde niet bij mij.Dutch schreef:Mooi ga dan maar gouw met foto's naar het ff voorstellen topic heen![]()
Gelukkig gaf ik een vriendelijk gebaar toen je me voor liet.![]()
Hoorde die silvergrijse 45 ook bij jou? En waar woon je ergens in Hengelo heb je rovert niet eerder gezien nl.
Ik woon op de rand van het Tuindorp.
Ik zal eens ff een paar foto's maken. om hier op het forum te zetten.