starten 75 v6
starten 75 v6
hallo allemaal als ik mijn 75 start dan slaat hij meteen aan maar dan zakt opeens even het toerental daarna niks meer aaan de hand. maar als je start en dan meteen weg rijd is het net of het vermogen weg valt, dit alleen bij koude start, net of hij te wijnig benzine krijgt . of kan het een vacuum slangetje zijn wat lekt
-
- MG-R Regular
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo mei 11, 2005 7:17 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Nederland
Hallo Ron75,
Tekst uit het werkplaatshandboek: De sensor is bij de nokkenaspoelie gemonteerd en stelt de stand van de nokken vast. Het nokkenaswiel en de sensor bevinden zich op het uiteinde van de uitlaatnokkenas aan de zijde waar de distributieriem NIET zit.
Als het nokkenassensorsignaal ontbreekt, dan blijft de moter draaien. Als
bij stilstaande moter het signaal ontbreekt dan kan de moter niet worden gestart.
grt Henk
Tekst uit het werkplaatshandboek: De sensor is bij de nokkenaspoelie gemonteerd en stelt de stand van de nokken vast. Het nokkenaswiel en de sensor bevinden zich op het uiteinde van de uitlaatnokkenas aan de zijde waar de distributieriem NIET zit.
Als het nokkenassensorsignaal ontbreekt, dan blijft de moter draaien. Als
bij stilstaande moter het signaal ontbreekt dan kan de moter niet worden gestart.
grt Henk
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Wat een ongelooflijk wazige text.
De nokas sensor zit bovenop de kleppendeksel gemonteerd, niet op het uiteinde maar ongeveer op 3/4" van de lengte van de uitlaatnokas.
Hij is makkelijk te herkennen, het is namelijk het enige ding dat dwars door de kleppendeksel heen wordt gemonteerd.
(wel die plastic plaat verwijderen)
Je ziet 6 gaten, 4 op een rij voor de bougies, 1 voor de olie en de laatste voor de nokassensor.
De nokas sensor zit bovenop de kleppendeksel gemonteerd, niet op het uiteinde maar ongeveer op 3/4" van de lengte van de uitlaatnokas.
Hij is makkelijk te herkennen, het is namelijk het enige ding dat dwars door de kleppendeksel heen wordt gemonteerd.
(wel die plastic plaat verwijderen)
Je ziet 6 gaten, 4 op een rij voor de bougies, 1 voor de olie en de laatste voor de nokassensor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
My bad, nouja het plaatje maakt het toch wel een hoop duidelijker toch, hak er 1 cylinder af en dan zit de sensor idd op het einde.henk schreef:Hi 118gtr,
mijn cq rovers informatie betreft een V6
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!