
roewe 750 op waterstof
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik vindt het een slechte zaak. Blijkbaar hebben ze de oude gewoontes weer opgepakt => lekker veel prototypes, maar niets daadwerkelijk op de markt brengen.
RD25/45, nieuwe Tourer/TCV, RDX60, 75 coupe, nieuw metro, TF v6, TF waterstof.
En de echte onzin projecten van de laatste jaren:
1000pk SV, Rover/Judd V10, 75 DTM, K-serie met magnetische kleppen, MG EX257/264
Maar horen we echt iets over een nieuwe!!!!! 45/zs, 100, moderne diesel , moderne benzine motor of geupgrade k-serie.
Antwoord Nee, behalve dan zo af een toe een schets. Wat we daadwerkelijk krijgen is de 3de facelift van de rover 200, met wat nieuwe lampjes en bumpers.
RD25/45, nieuwe Tourer/TCV, RDX60, 75 coupe, nieuw metro, TF v6, TF waterstof.
En de echte onzin projecten van de laatste jaren:
1000pk SV, Rover/Judd V10, 75 DTM, K-serie met magnetische kleppen, MG EX257/264
Maar horen we echt iets over een nieuwe!!!!! 45/zs, 100, moderne diesel , moderne benzine motor of geupgrade k-serie.
Antwoord Nee, behalve dan zo af een toe een schets. Wat we daadwerkelijk krijgen is de 3de facelift van de rover 200, met wat nieuwe lampjes en bumpers.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
118GTR schreef:Ik vindt het een slechte zaak. Blijkbaar hebben ze de oude gewoontes weer opgepakt => lekker veel prototypes, maar niets daadwerkelijk op de markt brengen.
RD25/45, nieuwe Tourer/TCV, RDX60, 75 coupe, nieuw metro, TF v6, TF waterstof.
En de echte onzin projecten van de laatste jaren:
1000pk SV, Rover/Judd V10, 75 DTM, K-serie met magnetische kleppen, MG EX257/264
Maar horen we echt iets over een nieuwe!!!!! 45/zs, 100, moderne diesel , moderne benzine motor of geupgrade k-serie.
Antwoord Nee, behalve dan zo af een toe een schets. Wat we daadwerkelijk krijgen is de 3de facelift van de rover 200, met wat nieuwe lampjes en bumpers.
dat denk ik er eigenlijk ook over
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ik niet dus. Wat ze bv verholpen hebben is de enige echte grief tegen de 75, dat dat ding nl veel te klein was tov de 45. Dat was nl de reden dat veel 800 rijders op Jaguar overgestapt zijn. De oude 75 dat was pas een onzinauto.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat hebben ze niet, rover had zelf al een LWB-versie van de 75. En guess what, de Louwe heeft exact die wielbasis. Zonder enige modificatie overgenomen.
Ik ben het overgens ook nooit eens geweest met de 75 als opvolger voor zowel de 600 als de 800. Te duur voor de ex-600 rijders en te klein voor de ex-800 rijders.
Ik ben het overgens ook nooit eens geweest met de 75 als opvolger voor zowel de 600 als de 800. Te duur voor de ex-600 rijders en te klein voor de ex-800 rijders.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Dat wisiknie. In elk geval wel behoorlijk dom dat ze die dan niet snel op de markt hebben gebracht. Dat heeft ze nl vreselijk veel klanten gekost, waaronder de Britse politie.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

Ik had begrepen dat de roewe er net tussen in zat. LWB was 75+~150mm, de roewe is 75+100mm ?118GTR schreef:Dat hebben ze niet, rover had zelf al een LWB-versie van de 75. En guess what, de Louwe heeft exact die wielbasis. Zonder enige modificatie overgenomen.
Ik ben het overgens ook nooit eens geweest met de 75 als opvolger voor zowel de 600 als de 800. Te duur voor de ex-600 rijders en te klein voor de ex-800 rijders.
Ik vroeg me toen al af waarom dat nu weer was, waarom dan niet meteen die LWB versie...
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
de Rover 75/MG ZT is in mijn ogen een van de beste wagens die op de markt waren. Het rijgevoel,de afwerkin,de stijl,....
Maar idd had men hem mischien beter moeten positioneren,er is idd geen echte opvolger voor het ruimte gevoel van de 800.
Uiteindelijk kan ik berijpen dat veel 800 rijders die de ruimte nodig hadden overstapten naar Volvo of Jaguar.
Maar idd had men hem mischien beter moeten positioneren,er is idd geen echte opvolger voor het ruimte gevoel van de 800.
Uiteindelijk kan ik berijpen dat veel 800 rijders die de ruimte nodig hadden overstapten naar Volvo of Jaguar.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Al loopt de motor op bier....

Het belangrijkste vind ik, wanneer komt ie naar Nederland....
Wil in ieder geval eens proefrijden.....

Het belangrijkste vind ik, wanneer komt ie naar Nederland....
Wil in ieder geval eens proefrijden.....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)