Rover 45

414 416 418 420 45
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

KLopt bedacht me dat later ook, daarom had ik me post alweer gewijzigd en dat stukje tekst erbij geflanst
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Mja .... toch wel handig hé die ECU's MEM's en andere computerzooi in de auto's.
Ben blij dat ik dat allemaal niet op m'n Soes heb :H:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Dutch Vitesse schreef: Dedoel je de drijfstang of de aandrijfassen? Als je daadwerkelijk de drijfstang bedoeld dan is het idd zo dat die anders is dan de non Turbo 1.8 maar als je zover denk dat je drijfstangen etc over moet zetten om een turbo te monteren kun je dus eenvoudiger een turbo blok kopen.

Als je de aandrijfassen bedoeld dan is dat niet de juiste info.
???? WTF, ik bedoel 1 bar turbodruk wat heeft die 1 bar buitendruk met je ecu te maken?

De drijfstangen. (de "biëls"). Lijkt me dus onbegonnen. Ik denk dat ze 2mm korter zijn bij de turbo.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
maarteng

Bericht door maarteng »

ik ben idd gewoon van honda. kunde mee doen we ge wilt :p
nu kreeg ik voor men verjaardag ne nieuwe rover 45 connoisseur
niks op tegen. alleen ja ouders en autos denke niet aan de motor
dus zit ik opgescheept met 1.4 naft twincam . da rijd wel maar ja
sneller is beter. kan iemand mij zeggen hoe ik meer pk uit dit beesje krijg. kan toch moelijk auto terug geve :-)
over keuring geen prob heb nog 4 jaar zonder :-)

thx al voor al de uitleg.
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

maarteng schreef:over keuring geen prob heb nog 4 jaar zonder
sorry, maar als de wagen op 1 odf andere maniergetuned is, moet je hem onafhankelijk vd leeftijd toch voorrijden voor een tuningkeuring. Dus vergeet die ik heb nog 4 jaar. Als de politie je tegenhoudt en mee neemt naar de keuring heb je t vlaggen. Boetes zijn niet mals btw en ze kunnen je wagen in beslag nemen.

Grtz, pagan
Afbeelding
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Een 1.4 in een 45. ?????

Whoow. Dat is inderdaad werken.

Ik hoop dat het de 104PK versie is.
Waar je in ieder geval mee kan beginnen is een grotere throttlebody en iets aan je luchtfilter doen. Daar heb je geen mega boost mee maar alle kleine beetjes helpen.

Je kan uiteraard ook je reservewiel thuislaten het interieur strippen en met maximaal een half volle tank rijden om er het maximale uit te halen.... :twisted:
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

die 1.4 gaat wel nog relatief goed in een 45 hoor. Proficiat met dit nochtans mooie cadeau. En by the way,een turbo gaat niet op een 1.4 K-blok

Doei
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Plaats reactie