Rover 45

414 416 418 420 45
maarteng

Rover 45

Bericht door maarteng »

ik heb een nieuwe rover 45. nu heb ik al op internet gezien dat er al mensen zijn met vleugeldeuren op hun rover 45. weet iemand van jullie waar ik deze kan vinden of zijn die gewoon universele.
maar dan krijg je er geen attest bij.
kan iemand mij helpen aan spruitstuk voor rover waar ik
turbo op kan monteren?

greetz
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Welke motor hebben we het over?

Vleugeldeuren zal wel geen standaardset voor zijn.
(maar lijkt me ook niet echt fraai)

Voor een benzine blok kun je het spruitstuk van de 1.8T gebruiken.
(maar dit zal niet meevallen...)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

En wat heb je aan een spruitstuk waar je een turbo op kunt monteren?
Je ecu gaat dat niet fijn vinden laat staan je motorblok.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

misschien dat je een wat vlakkere koppelkromme kunt krijgen, maar je zult dan ook een zelf programmeerbare ecu moeten hebben, want de standaard kan niet met een druk hoger dan 1 bar omgaan.
MG TF wannahave
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

schoenie schreef:misschien dat je een wat vlakkere koppelkromme kunt krijgen, maar je zult dan ook een zelf programmeerbare ecu moeten hebben, want de standaard kan niet met een druk hoger dan 1 bar omgaan.
Hoebedoel je niet hoger dan 1 bar? de standaard ecu kan helemaal geen turbo druk meten
Afbeelding
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

In het geval dat we over een 1.8 K-spreken moet ik je even serieus teleurstellen dat je er zo maar niet een turbo kan aankleven hoor. Buiten het feit dat je een andre spruitstuk en ECU moet hebben heeft een 1.8T motor ook andere drijfstangen als een gewone,en die overzetten.....dat zal moeilijk gaan vrees ik.

Stel je vragen een beetje duidelijker.

Doei
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Dutch Vitesse schreef: Hoebedoel je niet hoger dan 1 bar? de standaard ecu kan helemaal geen turbo druk meten
1 bar=buitenluchtdruk
MG TF wannahave
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

... wat ik nu niet snap is dat de K-blokken helemaal niets schijnen te kunnen hebben ... terwijl voor die honda blokken een lading bolt-on lage druk turbo's te verkrijgen zijn.
en bij die honda's hoeven ook geen nieuwe drijfstangen en zooi erop, maar gewoon turbo erop... afstellen... klaar.
Dus waarom bij die wel en bij de onze niet?
You can go fast ... but I can go anywhere.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

denk dat ze bij rover gewoon een lagere veiligheidsmarge hebben aangenomen. Een k-motor is ook vrij licht qua gewicht dus dat zal toch ook ten koste gaan van de robustheid van de materialen
MG TF wannahave
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

De vleugeldeuren zijn vermoedelijk universele of afomstig van Civic. Maar laat t duidelijk zijn dat je er geen attesten op naam van Rover voor zal vinden. Zit met hetzelfde probleem.

Ook voor de verbouwingen op de motor geldt, opletten want motortuning is op elk gebied verboden. Maak dus dat je alles kan veranderen voor je naar de keuring moet.

Cheers Pagan
Afbeelding
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Roverforever schreef:In het geval dat we over een 1.8 K-spreken moet ik je even serieus teleurstellen dat je er zo maar niet een turbo kan aankleven hoor. Buiten het feit dat je een andre spruitstuk en ECU moet hebben heeft een 1.8T motor ook andere drijfstangen als een gewone,en die overzetten.....dat zal moeilijk gaan vrees ik.
Stel je vragen een beetje duidelijker.
Doei
Dedoel je de drijfstang of de aandrijfassen? Als je daadwerkelijk de drijfstang bedoeld dan is het idd zo dat die anders is dan de non Turbo 1.8 maar als je zover denk dat je drijfstangen etc over moet zetten om een turbo te monteren kun je dus eenvoudiger een turbo blok kopen.

Als je de aandrijfassen bedoeld dan is dat niet de juiste info.
schoenie schreef: 1 bar=buitenluchtdruk
???? WTF, ik bedoel 1 bar turbodruk wat heeft die 1 bar buitendruk met je ecu te maken?
Afbeelding
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Dat de druksensor die de ecu gebruikt geen waarde hoger dan 1 bar absoluut kan meten.
Mogelijk dat bij een rover 45 die een externe druksensor gebruikt het mogelijk is om een andere druksensor te plaatsen, maar dan zou je de calibratie nog moeten aanpassen.
MG TF wannahave
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De bedoelde druk sensor is de MAP-sensor.

en bij mijn weten heeft de 1.8T dezelfde drijfstangen als de gewone 1.8. De verschillen zitten in de zuigers(lage compressie varianten)

VTec's houden over het algemeen ook niet zo van turbo's. Als er al bolt-on turbo kitjes voor zijn dan zijn het zeer lage waardes. Maar Honda heeft ook een aantal motoren die van zichzelf een lage compressie hebben, metname de 1.5'jes zijn bekend, zeer geschikt voor turbo's.

de 1.8T heeft trouwens geen custom zuigers, maar exemplaren bedoelt voor de mexicaanse markt(jah echt, weet ook niet waarom), en in mexico hebben ze geen mooie zuivere brandstof zoals hier, vandaar dat ze met een lagere compressie rijden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

1 bar is overdruk.....

Maar dit wordt gezien als 0, aangezien dit de kracht is waarmee de lucht op de aarde drukt..

Ga voor de gein maar eens een luchtdruk meter plaatsen in je auto... Op het moment dat je vol gas geeft zal deze aangeven dat hij 0 bar heeft..
Druk is 'kracht gedeeld door oppervlakte'. De buitenluchtdruk (of omgevingsdruk ) wordt veroorzaakt door de kracht waarmee de buitenlucht op de aarde drukt. Deze bedraagt, afhankelijk van de omstandigheden, omstreeks 1 bar = 1.000 millibar . De buitenluchtdruk is altijd omstreeks 1 bar hoger dan de absolute druk . De buitenluchtdruk is bij een drukmeter het nulpunt. Bij de bepaling van overdruk en onderdruk wordt altijd de buitenluchtdruk als uitgangspunt gehanteerd.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mista T schreef:Daarbij komt dat 1 bar niet de buitenlucht druk is.....

1 bar is overdruk.....

Ga voor de gein maar eens een luchtdruk meter plaatsen in je auto... Op het moment dat je vol gas geeft zal deze aangeven dat hij 0 bar heeft..
euh nee, 1 Bar is de buitenlucht.

Wat je meet is de druk in je inlaatspruitstuk, welke idd daalt als je gas geeft omdat de motor meer lucht aan zuigt. Zet je motor maar af en zie dat de druk vanzelf oploopt naar 1 bar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Mista T schreef:1 bar is overdruk.....

Maar dit wordt gezien als 0, aangezien dit de kracht is waarmee de lucht op de aarde drukt..

Dat bedoelde ik dus ook, thx Vandaar ook dat ik erbij zette dat de std ecu geen TURBo druk kan meten.
Afbeelding
Plaats reactie