afdichting cylinder bussen 1.8 k-serie
afdichting cylinder bussen 1.8 k-serie
wie weet hoe de afdichting is van de bussen in het blok! ik kan niets terugvinden, bij een 1.4 zitten er 2 O-ringen in, wie heeft er een technische handleiding eventueel?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Vloeibare pakking langs de rand en dan plaatsen.
1 maal bewogen moeten de cylinderbussen eruit gehaalt worden, de pakkingsresten verwijderd en opnieuw ingesmeerd en geplaatst worden.
Daarom is het ook vitaal dat de krukas NOOIT rondgedraait word als de bussen niet vast zitten(de kop of iets van een klem).
Wist trouwens niet dat de oudjes(wet-liners) met rubberen ringen zaten, ik dacht dat ze allemaal vloeibare pakkingen gebruikten.
1 maal bewogen moeten de cylinderbussen eruit gehaalt worden, de pakkingsresten verwijderd en opnieuw ingesmeerd en geplaatst worden.
Daarom is het ook vitaal dat de krukas NOOIT rondgedraait word als de bussen niet vast zitten(de kop of iets van een klem).
Wist trouwens niet dat de oudjes(wet-liners) met rubberen ringen zaten, ik dacht dat ze allemaal vloeibare pakkingen gebruikten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
correct, maar als het goed is hoef je er dus niet aan te zitten. koppie eraf ander koppie erop easy as pie.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
dat gaat niet lukken! ik heb het gehele blok tot het laatste boutje uit elkaar liggen! Heb het blok gekocht met de cylinderkop geheel gedemonteerd, en heb zelf de rest uitelkaar gehaald om te checken en schoon te maken, en ga nu van beginaf alles opnieuw opbouwen en vervangen wat niet goed is. en hierbij verander ik de kop in een versie met vaste nokkenassen. heb de set van piper al in huis. zit allen nog te twijfelen over de nokkenaswielen. standaard of verstelbare van piper beiden heb ik nog niet omdat die van de vvc niet passen.
heb je nog tips? Voor mij de eerste keer dat ik een K-serie blok uit elkaar heb.
groeten Ronald
heb je nog tips? Voor mij de eerste keer dat ik een K-serie blok uit elkaar heb.
groeten Ronald
Dat is een stap die je beter gelijk over kunt slaan, gaat niet werken met je standaard VVC ecu. ook een standaard non VVC 1.8 ecu kan sollid cam's met meer dan 270gr(of was het nu 280gr?) niet meer aan het draaien houden. Je hebt dus weinig andere mogelijkheden dan een afthermarket engine management te kopen vrees ik.
Staan er her en der nog wel eens wat te koop op ebay etc.
Staan er her en der nog wel eens wat te koop op ebay etc.
ik heb een standaard non vvc ecu en volgens piper moet het met deze nokkenassen nog lukken, ik zit er wel aan te denken om de druk op de injectors te verhogen zo niet dan zal ik een andere ecu moeten kopen alleen zit ik dan wel met de mapping van deze ecu die zal aan het blok aangepast moeten worden lijkt mij, want met de standaard mapping in zo een ecu is het niet veel beter heb ik begrepen zijn er hier op deze site mensen bekend welke daar veel van weten en dat ook doen?
groeten ronald
groeten ronald
O-ja throttle bodies is mooi maar dat gaat nu nog ff boven het budget dat ik wil uitgeven en dan heb ik zeker een andere ecu nodig, ik ga het vvc inlaatspruitstuk gebruiken en wellicht een grotere 56mm tb. het zou mooi zijn als ik het spul zo aan de gang krijg en dan op later termijn nog een verder kan gaan met TB's met ecu, en dan later nog een 6bak en sperdiff.
Welk type nokkenas heb je er nu in gezet dan?
Herb je misschien de spec's tot nu toe?
En ik zou iig vor de 56mm TB gaan aangezien anders al deze aanpassingen jammer geld zouden zijn om er een 48mm TB achter te zetten.
Misschien dat ik het gemist heb maar in welke auto komt dit blok te hangen? Foto's???
Herb je misschien de spec's tot nu toe?
En ik zou iig vor de 56mm TB gaan aangezien anders al deze aanpassingen jammer geld zouden zijn om er een 48mm TB achter te zetten.
Misschien dat ik het gemist heb maar in welke auto komt dit blok te hangen? Foto's???
Ik heb voor de uitlaat de 270h en voor de inlaat 285h Het blok komt in mijn caterham superseven Deze is al standaard voorzien van een k-series blok en hebben standaard een 5bak en dif van een ford. De caterham is gedurende 10jaar voorzien geweest van alle versies van k-series motorblokken tot zelfs in de 200pk wel bekend bekend uit de elise met de vhpd kop In engeland zijn er talloze tuners die tot 250 pk halen uit de k-series motor Veelal gebruikt om te racen. Nu is caterham noodgedwongen weer terug bij ford de reden weten we allemaal wel. Het grote voordeel van de k-series blok is het lage eigengewicht en daar is het bij lotus/caterham altijd om te doen geweest. die van mij weegt maar net in de 500kg en gaat nu al als de brandweer met zijn standaard 110pk. dus dat beloofd nog wat met het nieuwe blok. die versies met in de 200 pk gaan in 3.5 sec naar de honderd!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat moet nog wel kunnen dan zijn nog niet al te agressieve cams. Zelf wil ik ook iets dergelijks in mijn VHPD kop zetten. Ik denk zelf aan 285M's(2x) maar kan vanwege de kosten van de stoters ook 2x 285H worden.
Ik snap overgens niet waarom je verschillende nokassen gaat gebruiken, is dat op aanraden van iemand geweest? Het wordt wel gedaan maar pas echt bij de tot op de limiet getunede blokken.(de 230+ brigade)
De "std" vvc-ombouw kits van piper gebruiken ook 2 dezelfde cams(de 285H's of de 300M's)
Ik wist trouwens niet dat je een Caterham had, heb je misschien foto's? En is hij echt 500 Kg? Dan zou het een R model moeten zijn toch(R400 bijvoorbeeld), maar die hebben toch nooit een std 1.8 gehad voor zover ik weet.
Ik snap overgens niet waarom je verschillende nokassen gaat gebruiken, is dat op aanraden van iemand geweest? Het wordt wel gedaan maar pas echt bij de tot op de limiet getunede blokken.(de 230+ brigade)
De "std" vvc-ombouw kits van piper gebruiken ook 2 dezelfde cams(de 285H's of de 300M's)
Ik wist trouwens niet dat je een Caterham had, heb je misschien foto's? En is hij echt 500 Kg? Dan zou het een R model moeten zijn toch(R400 bijvoorbeeld), maar die hebben toch nooit een std 1.8 gehad voor zover ik weet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
ik had de 270H uitlaatnok al en de inlaat heb ik nieuw besteld in engeland en hebben ze me de 285 gestuurd ipv de 270, dus maar besloten het zo toe te passen Ik twijfelde toch tussen 285 en 270. moet voor de rest geen probleem zijn. De caterham heb ik zelf ingevoerd vanuit duitsland 3jr geleden en hij is toen gewogen bij het rdw, dus dat klopt wel ik dacht 540kg Ik zal binnenkort een paar foto,s op de site zetten. Nu dat ik actief bezig ben met het design en tunen van het blok ben ik wel onder de indruk van het motorblok. jammer dat het een eenzame dood sterft of straks terrecht komt in een of ander chinees kutautootje. mag hopen dat ze daar veel lekke koppakkingen krijgen HAHA. zonde dat de engelse autoindustrie zo weer een nekslag krijgt. Maar hopen dat lotus en caterham het volhouden!
Weet niet zeker of het in deze opstelling ook van toepassing is maar weet dat als je 2x 285 stokken in een 1.8 zet met de standaard 1.8 ecu dat het dan erg mopeilijk is om de CO waardes binnen de limiet te houden.
Op het Metro forum was er nl iemand met deze opstelling en die kwam niet door de MOT doordat de Co te hoog was.
Op het Metro forum was er nl iemand met deze opstelling en die kwam niet door de MOT doordat de Co te hoog was.