Ik had al een tijdje problemen met men koelwater en men grootste nachtmerrie is vannacht uitgekomen. Telkens beetje koelwater weg maar na het laatste garagebezoek leek het in orde te zijn. Na een maandje echter was er opnieuw wat verdwenen.
Goed, wat is er nu gebeurd?
Gisteren in de nacht van zaterdag op zondag ben ik van een trouwfeest op weg naar de discotheek. Ik rijd zo'n 130 op de teller op de E17 Kortrijk-Gent toen ik ineens geen vermogen meer kreeg

Ik keek men temperatuur na, in orde. Snelheid, zakte geleidelijk.
Toeren, zakte geleidelijk. Extra gas had geen effect.
Ik zag in men zijspiegel en wat ik dan zag deed me kapot gaan

Een gigantische witte rookpluim achter me aan, zoals je dat bij F1 ook wel eens ziet.
Moet het nog gezegd? Motor opgeblazen

Onmiddellijk neutraal geschakeld, 4 pinkers op, en naar pechstrook gegaan. de bijstand gebeld en na 15 min was de takeldienst er al.
Nu staat hij aan de garage, maandag eens gaan zien en overleggen wat we gaan doen.
Heb er al zoveel kosten aan gehad (kak je nagaan ergens in't blabla-topic)
dat ik denk dat het genoeg geweest is.
Ik vrees dat de vorige eigenaar eens een ongeval gehad heeft ofzo
en er mss ergens in't blok een interne scheur zit. Op die manier kan ook het steeds zakkende koelwater verklaard worden.
Een nieuwe motor is een optie maar als student

En stel dat'k een nieuw blok laat steken, wat is het volgende? Roest aan de carroserie?

Nu, dit zijn de 1e gedachten die in men hoofd rondspoken maar ik twijfel echt of ik nog met een MG of Rover verder wil.
Sorry jongens, moest het aan iemand kwijt

Cheers