andere velgen
andere velgen
Ik ben geïntresseerd in andere velgen en ik heb er op het oog en volgens mij passen ze op mijn rover 25 maar ik had graag 100% zekerheid gehad op dit forum: het zijn toora strada's afkomstig van een g*lf 3, steek 4x100, 16 inch, et 35 en bandenmaat 195/45/16.
Ik heb zelf al het nodige zoekwerk geleverd en de naaf van een rover 25 is 56,1 en die van een g*lf 3 is 57,1. De rest komt overeen. Dit is wel op te lossen met centreerringen zeker?
Alvast bedankt!
Ik heb zelf al het nodige zoekwerk geleverd en de naaf van een rover 25 is 56,1 en die van een g*lf 3 is 57,1. De rest komt overeen. Dit is wel op te lossen met centreerringen zeker?
Alvast bedankt!
- mg-zs
- Hairpin Hater
- Berichten: 3757
- Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
- Woonplaats: Maastricht
Als het goed is slijten dan je schokbrekers sneller.Teckie schreef:owkay mg-zs, je hebt me al heel wat bijgebrachtdank daarvoor...
ik zal er eens voor informeren, om er te laten maken. maar zeg eens, wat zou het kunnen veroorzaken als er geen ringen tussen zitten? enig idee van?
het verschil is niet echt veel é
En nog meer dingen door het trillen.

Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
bron= allevelgenvan.nl

De ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaald hoever een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt (zie schematische tekening).
Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: Hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.
Fabrikanten produceren elke velgtype maar in een beperkt aantal fitments. Het kan dus zo zijn dat de velg die je gekozen hebt niet gemaakt wordt in een ET waarde die voor jouw auto geschikt is.
Of de velg van je keuze ook daadwerkelijk past op jouw auto kun je het best navragen bij je plaatselijke velgenspecialist. Deze weet in welke fitments de velg geleverd wordt en zal je o.a. op basis van de ET-waarde adviseren de velg wel of niet te monteren. Hier is geen ijzeren regel voor. Natuurlijk zijn er per autotype bepaalde toleranties, maar ook persoonlijke voorkeur speelt een rol. De ene automoblist wil tot het uiterste gaan en is bereid de carrosserie iets aan te passen, terwijl de andere automoblist hier absoluut niets van wil weten.

Laatst gewijzigd door challenge op zo dec 17, 2006 10:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.