Rwd-student's 114 GTI multipoint (Lekke koppaking)
Rwd-student's 114 GTI multipoint (Lekke koppaking)
Hallo allemaal.
Ik sta op het punt om een 114 gti te kopen. Nou ben ik zelf helemaal niet thuis in de rovers, maar de 114 gti vind ik er erg leuk uit zien.
Ik hoop binnenkort naar een te kunnen gaan kijken. Heeft iemand specifieke aandachtspunten? Zijn er zwakke punten aan deze auto? Het is wel de bedoeling dat het beetje een betrouwbare auto is/wordt.
Ik kan alles zelf maken/ repareren.
Alvast bedankt.
Ik sta op het punt om een 114 gti te kopen. Nou ben ik zelf helemaal niet thuis in de rovers, maar de 114 gti vind ik er erg leuk uit zien.
Ik hoop binnenkort naar een te kunnen gaan kijken. Heeft iemand specifieke aandachtspunten? Zijn er zwakke punten aan deze auto? Het is wel de bedoeling dat het beetje een betrouwbare auto is/wordt.
Ik kan alles zelf maken/ repareren.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door rwd-student op za mar 10, 2007 6:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maak gebruik van de zoekfunctie, ik en anderen hebben deze vraag al regelmatig uitvoerig beantwoord.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Toch nogmaals de bekende punten(niet dat deze punten op alle auto slaan maar meer zodat je deze punten hebt die je kunt controleren voor de aankoop)
Zoek je trouwens een spi gti of mpi gti of maakt het je wat dat betreft niets uit?
-Spi
-x-spoke wielen met standaard 185-55-13" banden.
-Solid schijven voor trommels achter.
-Single Point Injection 90PK 120Nm.
-Altijd zwarte bumpers met body colour front spoiler en skirts.
-Rode gordels en lightning interieur standaard grote hoofdsteunen.
-Tellers tot 200km/uur
-Mpi
-7-spoke wielen met 185-55-13" banden.
-Geventileerde schijven voor trommels achter.
-Multi Point Injection 103PK 127Nm.
-Altijd zwarte bumpers (voor 1993) of 3/4meegespoten bumpers(vanaf 1993) met body colour front spoiler en skirts.
-Tot 1993 rode gordels en lightning interieur.
Vanaf 1993 Silverstone interieur en grijze gordels. Kleinere hoofdsteunen.
-Tellers tot 240km/uur
Controle punten bij aankoop:
-Achterschermen zijn zeer vatbaar voor roest
(makkelijk zelf te repareren als je kunt lassen plaatwerk verkrijgbaar alleen spuiten kan in de papieren lopen.)
-Voorkant bij de krikpunten kan verkeerd gebeurt zijn door garage en dus kan je bodemplaat bij je voeten opgedrukt zijn.
-Kijk of de auto goed op druk staat (veerbollen) zo niet dan hangt de auto voorover.
Eenvoudig op te lossen door de auto weer op te laten pompen.
-Achterkant dak is vatbaar voor roest. Dit is op de Rovertjes die nu nog rondrijden bijna standaard.
(lastig om bij te komen en houd ook weer het spuiten van het dak in. Niet onmogelijk maar wel veel werk)
-Kijk of de radiusarmen goed zijn.(dit kan door vanachter de auto te kijken of de wielen rechtop staan en niet met de bovenkant in de schermen hangen.)
Geen speling, is dit wel het geval dan zijn er revisie setjes te krijgen.
Verder succes met de aankoop en laat de nieuwe aanwinst z.s.m. zien.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel.
Zoek je trouwens een spi gti of mpi gti of maakt het je wat dat betreft niets uit?
-Spi
-x-spoke wielen met standaard 185-55-13" banden.
-Solid schijven voor trommels achter.
-Single Point Injection 90PK 120Nm.
-Altijd zwarte bumpers met body colour front spoiler en skirts.
-Rode gordels en lightning interieur standaard grote hoofdsteunen.
-Tellers tot 200km/uur
-Mpi
-7-spoke wielen met 185-55-13" banden.
-Geventileerde schijven voor trommels achter.
-Multi Point Injection 103PK 127Nm.
-Altijd zwarte bumpers (voor 1993) of 3/4meegespoten bumpers(vanaf 1993) met body colour front spoiler en skirts.
-Tot 1993 rode gordels en lightning interieur.
Vanaf 1993 Silverstone interieur en grijze gordels. Kleinere hoofdsteunen.
-Tellers tot 240km/uur
Controle punten bij aankoop:
-Achterschermen zijn zeer vatbaar voor roest
(makkelijk zelf te repareren als je kunt lassen plaatwerk verkrijgbaar alleen spuiten kan in de papieren lopen.)
-Voorkant bij de krikpunten kan verkeerd gebeurt zijn door garage en dus kan je bodemplaat bij je voeten opgedrukt zijn.
-Kijk of de auto goed op druk staat (veerbollen) zo niet dan hangt de auto voorover.
Eenvoudig op te lossen door de auto weer op te laten pompen.
-Achterkant dak is vatbaar voor roest. Dit is op de Rovertjes die nu nog rondrijden bijna standaard.
(lastig om bij te komen en houd ook weer het spuiten van het dak in. Niet onmogelijk maar wel veel werk)
-Kijk of de radiusarmen goed zijn.(dit kan door vanachter de auto te kijken of de wielen rechtop staan en niet met de bovenkant in de schermen hangen.)
Geen speling, is dit wel het geval dan zijn er revisie setjes te krijgen.
Verder succes met de aankoop en laat de nieuwe aanwinst z.s.m. zien.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel.
Ik wil wel gelijk de snelste versie, de multipoint 16v. Voor minder doe ik niet
De auto heeft speling op de achterwielen, en de wielkuipen zijn verrot. Maar dat gaat wel goed komen. Op de foto's ziet het er niet naar uit dat hij erg zoorgezakt is ofzo.
Ik hoop (maandag) binnenkort te kunnen kijken. (samen met tom, hier ook bekend)
http://auto.marktplaats.nl/rover/643041 ... ge=1#photo
De auto heeft speling op de achterwielen, en de wielkuipen zijn verrot. Maar dat gaat wel goed komen. Op de foto's ziet het er niet naar uit dat hij erg zoorgezakt is ofzo.
Ik hoop (maandag) binnenkort te kunnen kijken. (samen met tom, hier ook bekend)
http://auto.marktplaats.nl/rover/643041 ... ge=1#photo
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
zoals reeds gezegt,roest is de voornaamste vijand. Motorisch zijn ze erg sterK.
Succes
Succes
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een rode zeg je, klinkt bekend ik zal in de buurt eens rond vragen. Ik ken er trouwens wel een half blauwe half oker kleurige die de duitse grens aan het verdedigen is.Dutch Vitesse schreef:Groen met vvc? Nooit van gehoord. Hoor alleen verhalen van een rooie die sinds kort de dolfijnen, orca's etc wakker houd
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!