Hallo, ik heb 2 maanden geleden een 114 gta gekocht. Na wat reparaties (waterpomp en gescheurde voorpijp vervangen) heb ik er een maand tot tevredenheid mee kunnen rijden. Toen begonnen de problemen. Mijn laadstroomlampje begon zwak te branden, boven de 2500 toeren ging hij dan weer uit. Op de weg naar huis viel de toerenteller uit en de verlichting werd steeds zwakker. Voor diagnose naar Roto in Eindhoven gebracht. Dynamo was kapot, die heb ik afgelopen zaterdag vervangen samen met de accu en ook de oliefilter. Probleem leek verholpen, op de rit naar huis brandt het laadstroom lampje niet meer. Dezelfde avond in het donker een ritje naar de supermarkt gemaakt, op de terugweg viel de toerenteller weer uit, accu weer helemaal leeg........
What to do next?
Rover 114 gta 16v laadproblemen
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jah ik heb een behoorlijk idee. Check de spanning van je v-snaar maar eens.
Er is iets maf met die spanners, meestal werken ze gewoon goed maar sommigen draaien zichzelf weer los waardoor op een gegeven moment de snaar te slap staat en door slipt. Het is simpelweg te fixxen met een borgmoertje en een hoop gepiel.
Er is iets maf met die spanners, meestal werken ze gewoon goed maar sommigen draaien zichzelf weer los waardoor op een gegeven moment de snaar te slap staat en door slipt. Het is simpelweg te fixxen met een borgmoertje en een hoop gepiel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik weet niet hoe lang de rijen voor de kassa bij jullie zijn Tomcat, maar als in die tijd je accu leeg getrokken moet worden door een lekstroom moet je toch minstens een waterbed of een zonnebank achterin hebben liggen ...
Ik denk eerder aan idd een slap riempje (die gaan lang niet altijd gieren) of anders idd een verrotte accu...
Ik denk eerder aan idd een slap riempje (die gaan lang niet altijd gieren) of anders idd een verrotte accu...
Update: Gister alles eens gaan doormeten, het blijkt een verrotte kabel te zijn. De dynamo werkt goed (de multiriem had nog de goede spanning)alleen de kabel tussen de startmotor en de dynamo was erg gaar. Zaterdag ga ik er aan werken, eens kijken of dat het enige euvel is.. Bedankt voor de snelle reacties allemaal mensen. Zaterdag weer een update