Als ik schakel in mn 416si heb ik sindskort dat als ik het gas los heb (ik rij al ding zit bv in zn 4 en ik rij 80) en dan weer gas geef geeft de auto een kleine schok en zelfde verhaal als ik t gas weer los laat. Dit doet ie in alle versnellingen (1 en 2 heel gering), tis geen grote schok maar je voelt het wel.
Zou dit kunnen komen omdat er te weinig of oude olie in mijn versnellingsbak zit?
Nu ben ik bij heuts geweest en gevraagd naar versnellingsbak olie voor mn rover, nu woude ze mijn papieren zien en hebben ze op basis daarvan deze mee gegeven:
http://www.mpmoil.nl/index.php?id=produ ... duct=13000
Maar nu heb ik voor de zekerheid (er staat immers met koeie letters Renault Peugeot en Citroen op en ik heb een rover motor met een honda vernsellingsbak, toch?) even op de site van mpm gesjekt en daar staat deze: http://www.mpmoil.nl/index.php?id=produ ... ct=18000HR
Moet ik die niet hebben? En waarom hebk sinds vandaag die schokjes?
Zaterdag verlaag ik mn auto 35mm en komt een nieuwe einddemper (remus) en middemdemper (fonos) eronder. Dan wou ik gelijk nieuwe olie-, benzine- en luchtfilter, bougies, rotor en nieuwe motor en versnellingsbak olie erin doen...
Probleempje met schakellen
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
De bak in jouw 416 is van oorsprong wel degelijk een Peugeot-bak.
Het boekje van de olie zaak is correct.
En het verschil tussen 75W80 en 75W90 is zeer klein. Beiden zijn geschikt, officieel moet er 75W80 in. Maar als je al 75W90 hebt gekocht zou ik dat er gewoon in gooien en niet vervangen tot dat de gebruiksduur erop zit.
Ben alleen bang dat dat schokje niet wordt opgelost door betere smering, maar olie vervangen is altijd goed natuurlijk.
Het boekje van de olie zaak is correct.
En het verschil tussen 75W80 en 75W90 is zeer klein. Beiden zijn geschikt, officieel moet er 75W80 in. Maar als je al 75W90 hebt gekocht zou ik dat er gewoon in gooien en niet vervangen tot dat de gebruiksduur erop zit.
Ben alleen bang dat dat schokje niet wordt opgelost door betere smering, maar olie vervangen is altijd goed natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!