Min lief klein Rovertje wil niet meer starten. Als ik de sleutel omdraai hoor ik alleen maar klik klik klik klik klik klik klik de hele tijd door totdat ik de sleutel weer terugdraai. Als de startmotor niet meer zou functioneren of niet goed zou je toch alleen een keer klik horen of niet ????
Dus wat zou hjet dan kunnen zijn ??????
Accu gaar of leeg ????maar de zit er nog niet eens zo lang in.
Iemand enig idee>?????
BVD
Rover 416 start niet meer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
accu, heel duidelijk de accu. Laad hem maar eens lekker op en/of laat hem testen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
als het de startmotor zou zijn, zou je maar een zacht klikje horen neem ik aan. Maar bij mij lbijft het maar klikken dat vond ik zo raar dus waarschijnlijk toch een lege accu. maar kan ik de accu zomaar vervangen ?? Oude eruit en nieuwe erin of moet ik nog ergens op letten ivm alarm enzo en startonderbreker??? En wat is een goeie accu??
- Zeppie
- MG-R Freak
- Berichten: 553
- Lid geworden op: do dec 14, 2006 2:32 am
- Woonplaats:
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Hoi ,
Tja ik zeg altijd maar ,meten is weten .
Sluit eerst het een en ander uit.zoals bv.laad de dynamo je accu wel goed .
Kun je meten met een multi meter,motor draaide en dan je accu doormeten . als er goed geladen word gebeurt dit ongeveer met een volt of 14.
Zakt je spanning snel terug na het laden is waarschijnlijk je accu kapot.
Dus eindje rijden,goed laten laden.Naarhuis(of anders)en naar een tijdje weer spanning meten .
Of je Laat je accu testen bij de garage .meestal wel gratis.
Gr Pieter
Tja ik zeg altijd maar ,meten is weten .
Sluit eerst het een en ander uit.zoals bv.laad de dynamo je accu wel goed .
Kun je meten met een multi meter,motor draaide en dan je accu doormeten . als er goed geladen word gebeurt dit ongeveer met een volt of 14.
Zakt je spanning snel terug na het laden is waarschijnlijk je accu kapot.
Dus eindje rijden,goed laten laden.Naarhuis(of anders)en naar een tijdje weer spanning meten .
Of je Laat je accu testen bij de garage .meestal wel gratis.
Gr Pieter