Afslaan met 120 km per uur

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Marc_1980

Afslaan met 120 km per uur

Bericht door Marc_1980 »

Ik heb sinds een paar dagen een erg vreemd verschijnsel bij mijn Rover 420 Di uit 1998 (240dkm).
Stationair wisselt het toerental nogal. Soms zakt deze tot onder de 750rpm waarnaar hij weer omhoog schiet tot 1500 rpm. Na het terugzakken, gaat het motormanagement lampje even aan, waarna de auto afslaat. Starten is geen enkel probleem. Zowel warm als koud slaat hij keer op keer goed aan.

Dit toerental verschil is ook te merken wanneer je bijvoorbeeld een constante snelheid hebt (motor rond 2000 rpm). Je kunt gewoon voelen dat de auto wat inhoud en erna weer wat meer geeft.

Laatst reed ik op de snelweg (netjes 120 zoals het hoort... ;) ) gaat heel kort het management lampje aan, waarna de auto gewoon afslaat...

Het gekke is dat ik deze problemen niet altijd heb (of merk). Meestal rijdt de auto zoals normaal... Heel vreemd allemaal.

Komt dit iemand bekend voor :?: :?:

Morgen ga ik de boordcomputer uit laten lezen. Ik hou jullie wel op de hoogte.

Groeten.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Mischien de Luchtmassa meter?

Best eens laten uitlezen
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

Nou, Ik ben vanmorgen bij de (ex-)roverdealer in Boxtel geweest.

Zij hebben getracht de ECU uit te lezen. Dit is maar één keer gelukt... Ze hebben nog net de "oude" storingen kunnen uitlezen en kunnen wissen.
Hier zaten diverse (hele oude) meldingen bij, waaronder problemen met de luchtmassameter (reeds opgelost) en een drukprobleem in de brandstoftoevoer.
Het laatste zou kunnen wijzen naar de soort problemen ik ervaar.

De monteur had graag willen controleren middels het uilezen of er nog steeds problemen geregistreerd werden.
Helaas, na veelvuldig proberen contact te maken, hebben ze de strijd op moeten geven.
Volgens de dealer lag het probleem in de kabel tussen meetstation en auto.

Nu moet ik een week wachten tot de kabel is gemaakt, of een andere (ex)dealer bezoeken.
Waarschijnlijk zal ik het laatste doen.

Ik hou jullie weer op de hoogte natuurlijk.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8445
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Roto bv in eindhoven :mrgreen: :?:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
william

Bericht door william »

Ik had hetzelfde probleem kortstondig. Bij mij zat er gewoon een kabeltje van de ECU los. :P
Marc_1980

Bericht door Marc_1980 »

Bij van Noort vermoeden ze dat er een probleem is met de brandstofpomp. Weet iemand of je die op een of andere manier kunt nakijken? Ik denk namelijk dat er misschien wel kabelbreuk kan zitten in de kabelboom die daar naartoe loopt. met andere woorden, kan ik iets meten aan de electronica van die pomp?
Plaats reactie