een vraaje wbd rover 45
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
een vraaje wbd rover 45
Beste foruumers,
ik had graag eens van jullie gehoord of de 1.8 ook in de 45 dergelijke HG-problemen heeft als in de F of de 75.
Zoja,is er een rijstijl,tips,...om dit te voorkomen
Bedankt
ik had graag eens van jullie gehoord of de 1.8 ook in de 45 dergelijke HG-problemen heeft als in de F of de 75.
Zoja,is er een rijstijl,tips,...om dit te voorkomen
Bedankt
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
sorry;gewoon nieuwsgierig.Anton schreef:Je bent wel erg ongeduldig hè![]()
Moet iedereen direct reageren voor jou?
Op deze manier krijg je dat mensen helemaal niet meer willen reageren.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
HG = Head gasket = koppakking
Ik dacht dat de koppakking problemen van de 1.8 75 vooral te wijten waren aan een verkeerde verhouding van gewicht tov motorvermogen wat weer leidt tot oververhitting, en bij de F vanwege onvoldoende koeling door de plaatsing van motor en koelsysteem. Mocht beide waar zijn zou er geen probleem mogen zijn voor de 45
.
Wat ik iig weet is dat Rover in een later stadium (rond 2002/2003?) een verandering in het koelsysteem heeft aangebracht. Dus als het om een auto van de laatste jaren gaat zou deze zelfs nog beter moeten zijn.
Verder is de 1.8 natuurlijk dezelfde, dus de KANS is er altijd, maar mocht het er ooit van komen, er zijn tegenwoordig iig betere koppakkingen te krijgen, dat zou al een hoop kunnen schelen.
Gr. Tomas
Ik dacht dat de koppakking problemen van de 1.8 75 vooral te wijten waren aan een verkeerde verhouding van gewicht tov motorvermogen wat weer leidt tot oververhitting, en bij de F vanwege onvoldoende koeling door de plaatsing van motor en koelsysteem. Mocht beide waar zijn zou er geen probleem mogen zijn voor de 45

Wat ik iig weet is dat Rover in een later stadium (rond 2002/2003?) een verandering in het koelsysteem heeft aangebracht. Dus als het om een auto van de laatste jaren gaat zou deze zelfs nog beter moeten zijn.
Verder is de 1.8 natuurlijk dezelfde, dus de KANS is er altijd, maar mocht het er ooit van komen, er zijn tegenwoordig iig betere koppakkingen te krijgen, dat zou al een hoop kunnen schelen.
Gr. Tomas

- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Ja,dit is een 2003 auto (van mijn ouders). Meestan wordt er heel rustig mee gereden. (als ie warm is durf ik wel eens gassen) en heeft 23000km.
ik vroeg me het af of er een manier is om een HGF evt te vermijden. Ik hou de Rovers graag goed hé.
Ik denk (ben absoluut niet zeker) da de kritieke jaren 1996-2001 zijn. Nochtans,mijn buur rijdt in een 416Si (soms wel sportief denk ik) en die heeft op meer dan 100 000km nog geen problemen gehad.
ik vroeg me het af of er een manier is om een HGF evt te vermijden. Ik hou de Rovers graag goed hé.
Ik denk (ben absoluut niet zeker) da de kritieke jaren 1996-2001 zijn. Nochtans,mijn buur rijdt in een 416Si (soms wel sportief denk ik) en die heeft op meer dan 100 000km nog geen problemen gehad.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Berichten: 2551
- Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
- Woonplaats:
- Locatie: Spaarndam!!!
- Contacteer:
Zolang je 'm goed onderhoud, optijd de distributieriem laat vervangen en niet koud gaat lopen gassen kan er weinig mis mee gaan denk...? Gewoon als voorgeschreven de beurten uit (laten-) voeren. 
Ik zie het warm worden van de auto als die Mazda reklame...; Die kaboutertjes moeten ff wakker worden en warm lopen. Jij gaat direct vanuit je bed toch ook niet meteen een marathon lopen??
Toch het blijf een machine cq apparaat, zeg nooit nooit. Een wasmachine kan het ook 2 of 20jr doen. Blijft ook een verrassing.

Ik zie het warm worden van de auto als die Mazda reklame...; Die kaboutertjes moeten ff wakker worden en warm lopen. Jij gaat direct vanuit je bed toch ook niet meteen een marathon lopen??

Toch het blijf een machine cq apparaat, zeg nooit nooit. Een wasmachine kan het ook 2 of 20jr doen. Blijft ook een verrassing.

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nee, de overgang van het wet-liner ontwerp naar de damp-liner in 1996. Dit maakte de 80mm zuiger voor de 1.6 en 1.8 mogelijk, maar heeft ook tot veel HGF's geresulteerd. De betere koppakkingen losten het probleem op tot het niveau van de wet-liner.Kirpeknots schreef:Op .org is een keer een topic geweest me een poll m.b.t. HGF en de leeftijd van de auto. Bleek dat de latere auto's er VAKER last van hadden dan de eerdere K-series. Verkeerd bezuinigd?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
de betere koppalingen....
over welke jaren spreken we dan?
@118GTR: is een 18K4 uit 2002/2003 een risicomodel
alvast bedankt mannen
over welke jaren spreken we dan?
@118GTR: is een 18K4 uit 2002/2003 een risicomodel
alvast bedankt mannen
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Niemand een antwoord of een 2002/2003 een risico model is?
Greets
Greets
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Het ding heeft 23000 kilometer, daar kun je nog jaaaren mee door rijden voordat de grote/dure dingen normaliter kapot gaan, een kapotte koppakking zit er echt nog niet in voor die tijd, alleen als je pech hebt.
En stop eens met de term ''risicomodel'', die vergelijkbare 1.6 wordt al heel lang gebruikt en er is geen 200/25/400/45 model dat een extreem slechte reputatie heeft met de K-serie.
Ik heb nu ook een 45 1.8 met 76000km, ik ga ervan uit dat deze mij nog jaren plezier geeft en dat de kosten niet buitensporig zullen worden. Als je geen risicomodel wilt is het misschien verstandig om te kijken naar een suzuki alto of iets dergelijks, maar zoals bij de meeste merken moet je ook bij Rover gewoon de gok nemen en er een heel prettige, betrouwbare en elegante auto aan over houden.
Gr. Tomas
En stop eens met de term ''risicomodel'', die vergelijkbare 1.6 wordt al heel lang gebruikt en er is geen 200/25/400/45 model dat een extreem slechte reputatie heeft met de K-serie.
Ik heb nu ook een 45 1.8 met 76000km, ik ga ervan uit dat deze mij nog jaren plezier geeft en dat de kosten niet buitensporig zullen worden. Als je geen risicomodel wilt is het misschien verstandig om te kijken naar een suzuki alto of iets dergelijks, maar zoals bij de meeste merken moet je ook bij Rover gewoon de gok nemen en er een heel prettige, betrouwbare en elegante auto aan over houden.

Gr. Tomas

- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi