Trilling tijdens het rijden

Technische informatie over MG's en Rovers.
Rover214

Trilling tijdens het rijden

Bericht door Rover214 »

Hey mensen een van jullie of meerdere kunnen mij vast wel ff helpen.

FF het volgende voorop ik heb mij eertste eige auto en heb de ballen verstand van auto's ik ben wel technische aangelegd ( MTS elektro gedaan ben nu bezig met HTS), maar auto's simpel weg geen ervaring.

Ok dan nu mijn vraag. Tijdens het rijden hoor ik een metalen plaatje trillen (tijdens het optrekken) wat mega irritant is. Ik denk dat het een kapje onder de motorkap dat los zit.

Ik zou graag van juliie willen weten wat dat kan zijn EN VOORNAMELIJK HOE LOS IK HET OP !!!

Ik hoop dat dit het goede form is anders verplaats maar
Rova

Bericht door Rova »

Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mijn rover 214si. Het bleek het hitteschildkapje op de katalysator te zijn. Door deze weg te halen heb ik het opgelost. Maar het kan natuurlijk ook wat anders zijn bij jou.
Rover214

Bericht door Rover214 »

waar zit dat ding ? foto's ?

like i said i'm newbe car owner
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

je kathalysator is n dempergedeelte van je uitlaat ( eerste demper) daarbij zitten ijzeren plaatjes en die moet je verwijderen, of vervangen dan zal t w.s. over zijn!
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Is het bij stationair of bij een specefiek aantal toeren?
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Rover214

Bericht door Rover214 »

meestal als ik van 3 naar 4 schakel.
En dat bij niet al te veel toeren tussen 2 en 3k

kan ik dat plaatje neit gewoon vast zetten ? Eraf halen lijk me ook weer zo wat waarom zouden ze het er anders op hebben gemaakt. Ik neem aan dat dat ding zo zijn nut heeft ( bescherming? )
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Is een plaatje die om je cat zit. Die gaat bijna bij elke auto stuk. Zit vast gelast maar gaat na een tijd gebruik los. Als je um ff op de brug kan zetten is het een stuk prettiger werken, anders ff op de krik en dan wat al eerder werd genoemd: de eerste demper van voor. ;)

Hij is niet perse stuk dus hoeft niet vervangen, Plaatje kan eraf gehaald worden of weer vast gelast. Moet je maar ff zien wat de beste optie is. Laat je in ieder geval bij twijfel geen nieuwe cat aansmeren want die kosten een kapitaal. :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Rover214

Bericht door Rover214 »

omg dat gaat een bevalling worden een auto op een krik nja we moeten er maar aan geloven eens moet de eerste keer zijn :D

Ech te grappig jullie zullen wel denken wat is dat nou weer voor een gast een auto op de krik is zo gedaan :D LMAO
gekske

Bericht door gekske »

de catalysator zit dus aan de onderkant van je auto. Tip het is niet verstandig om dit met de krik om je band te verwisselen te doen en kijk goed waar je de krik onder je auto plaatst
Mean Green

Bericht door Mean Green »

ik wil ff meeliften met dit verhaal als t mag
als ik me auto start (mg-zs) hoor ik een soort trilling aan de achterkant
alsof me uitlaat los zit maar als ik dan eenmaal weg rij hoor ik nix meer en ook niet meer als ik stil sta ofzo
iemand enig idee wat dat zou kennen zijn :? ????
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Resoneren van je uitlaat tegen je bumper kan dat zijn. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Mean Green

maar waarom dan alleen net na t starten en daarna niet meer en waarom heb ik er op de een op andere dag ineens last van ??
is er dan iets verbogen ofzo ????
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Dat zou kunnen. Bij het starten komen zwaardere trillingen vrij dan bij gewoon stationair draaien. Ben je onlangs iets te hard over een drempel gegaan of een garage brug opgereden? Kan ook gewoon zijn dat het door gebruik en verloop van tijd allemaal wat ruimer word... :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Mean Green

ik heb er wel last van sinds hij terug is van een onderhoudsbeurd in de garage dus hoe zit dat dan met die brug want dan ga ik ff terug natuurlijk
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Kan zijn dat je middendemper te laag was voor de brug en dat ie bij het afrijden een tikkie heeft gehad. Is jouw wagen verlaagd??
Officieel bericht:
Afbeelding
Rover214

Bericht door Rover214 »

nee is niet verlaagd. Ik moet nog eens kijken of ik het ga verhelpen ben namelijk niet zo'n auto klusser. Mja wat niet is kan nog komen.
Plaats reactie