Zaterdag ben ik begonnen met de herstelwerkzaamheden. De eerste stap was om een nieuwe kachelslang op de kop te tikken. Dat ding zit op vier punten aan de motor gekoppeld en gaat dan door het schutbord de cabine in. Eigenlijk zijn het twee slangen, maar af fabriek zitten ze aan elkaar.
Allereerst maar naar de Rover dealer in Den Bosch geweest. Na heeeel lang zoeken in het systeem

bleek een nieuwe slang alleen al 150,- te kosten. Dat is 13,6% van de aanschafwaarde van de auto. (dat zegt misschien ook iets over de auto in z'n geheel) :P Ik zei dus dat ik in dat geval even verder ging zoeken omdat ik dacht dat dat wel goedkoper kon, ik blijf tenslotte hollander. "Dat zal je niet gaan lukken" kreeg ik te horen. Reden genoeg om er direct werk van te maken. Ik dus naar Van Noort, daar was ik trouwens nog nooit eerder geweest. Uit een hele grote bak toverde Richard een mooie tweedehands slang tevoorschijn: kosten 15,-.
Anyway, het vervangen van deze slang mocht niet baten en na het vullen van de koelvloeistoftank stroomde het aan een andere kant onder de auto uit. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, maar ik MOEST het gewoon eerst zelf proberen. Nu staat m'n 114 dus bij Van Noort op de dam te wachten op een flinke beurt.
BEdankt voor jullie reacties in ieder geval