Stationair hoog toerental
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:33 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
Stationair hoog toerental
Hallo allen.
Ik heb een probleem met mijn rover 100. Bij het starten draait de motor op een hoger toerental als normaal. Kom je bijv. van de snelweg dan blijft de motor draaien op het toerental wat je de hele weg gedraaid heeft.
Soms heb je een dagen geen last en ook bij het uitzetten van de motor en meteen weer starten wil het ook wel eens weg zijn.
Iemand een idee ?
Bijvoorbaat dank Johan
Ik heb een probleem met mijn rover 100. Bij het starten draait de motor op een hoger toerental als normaal. Kom je bijv. van de snelweg dan blijft de motor draaien op het toerental wat je de hele weg gedraaid heeft.
Soms heb je een dagen geen last en ook bij het uitzetten van de motor en meteen weer starten wil het ook wel eens weg zijn.
Iemand een idee ?
Bijvoorbaat dank Johan
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Sticky TTB !
Komt voor door vuil van de karterontluchting. Reinigen met een carburator reiniger is de oplossing, en nee, handschoenen zijn niet echt noodzakelijk hoor.
De MGF heeft er ook al eens last van, maar dit komt doordat bij de eertse modellen deze TTB van plastiek was, waardoor een combinatie van vuil en warmte ervoor zorgde dat de asjes van de klep vaster kwamen te zitten in de behuizing (niet soepel meer gingen). Onregelmatig stationair was het gevolg. Een gasklepsensor die niet goed meer functioneert kan ook rare effecten hebben op het stationair, maar de grootste oorzaak (althans bij de F) is de steppermotor, die al eens op sleet geraakt, of vuil is.
Ik weet niet hoe dat dit bij de Rover 100 zit.
Komt voor door vuil van de karterontluchting. Reinigen met een carburator reiniger is de oplossing, en nee, handschoenen zijn niet echt noodzakelijk hoor.
De MGF heeft er ook al eens last van, maar dit komt doordat bij de eertse modellen deze TTB van plastiek was, waardoor een combinatie van vuil en warmte ervoor zorgde dat de asjes van de klep vaster kwamen te zitten in de behuizing (niet soepel meer gingen). Onregelmatig stationair was het gevolg. Een gasklepsensor die niet goed meer functioneert kan ook rare effecten hebben op het stationair, maar de grootste oorzaak (althans bij de F) is de steppermotor, die al eens op sleet geraakt, of vuil is.
Ik weet niet hoe dat dit bij de Rover 100 zit.

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Deze R100 zal Single point injectie hebben met een geintergreerde steppenmotor. Maar ook die kan vuil worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!