Tsja dat is knudde.
Rover 620i, eigenlijk motor uit de 620si, vraag me af of het motorisch afwijkt, maar goed.
Auto stottert, loopt slecht stationair en bij het optrekken in 1, 2 en 3e versnelling slaat ie soms gewoon over..zit je gewoon te schudden in de auto.
Heb er inmiddels nieuw op zitten:
Bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor....
Bougies slaan ook nat, lijkt wel olie, doe ik er nieuwe bougies in dan loopt ie 2 weken perfect en dan begint het weer van vooraf aan. Eerst gaat ie stationair onregelmatig lopen, wordt steeds erger en slaat soms uiteindelijk af.
Start dan ook stukken slechter, terwijl hij normaal al aanslaat als je naar m kijkt.
En dan begint het schokken (lijkt wel overslaan) weer bij het optrekken.
Kom er niet meer uit, gewone garage weet het ook niet meer, tsja.....Helppppppp.....
Nieuwe bougies helpt maar 2 weken.
Heb je de sensoren al laten controleren?
- Lucht temperatuur sensor (IAT sensor)
- Vliegwiel sensor
- Lambda sonde
- Gasklepstand sensor (potmeter)
- En de spruitstuk vacuum sensor. (MAP sensor) (Die zit dacht ik bij de 620 ook in het MEMS kastje).
Het kan een combinatie van defecte sensoren zijn. Persoonlijk denk ik aan de IAT sensor en/of de MAP sensor omdat die de grootste invloed op het management hebben.
Misschien een domme vraag: je luchtfilter al bekeken?
hAz.
- Lucht temperatuur sensor (IAT sensor)
- Vliegwiel sensor
- Lambda sonde
- Gasklepstand sensor (potmeter)
- En de spruitstuk vacuum sensor. (MAP sensor) (Die zit dacht ik bij de 620 ook in het MEMS kastje).
Het kan een combinatie van defecte sensoren zijn. Persoonlijk denk ik aan de IAT sensor en/of de MAP sensor omdat die de grootste invloed op het management hebben.
Misschien een domme vraag: je luchtfilter al bekeken?
hAz.
Wowwww wat een tips, maar om de hoek bij mij zit een Honda garage zouden deze de computer van een Rover kunnen uitlezen...hmmm..zal eens vragen maandag ze zijn immers nog klant van ons op de zaak ook.
En ja het luchtfilter was vervangen afgelopen voorjaar, tenminste was mij verteld bij een beurt. Maar over die beurt heb ik nu mijn twijfels daar ik bij het verwisselen van de bougies merkte dat er op 1 bougie geen afdichtring gemonteerd zat dus heb ik nu mijn sterke twijfels over "Die Grote Beurt met APK".
Maar zal morgen eens kijken hoe hij loopt zonder luchtfilter.
En ja het luchtfilter was vervangen afgelopen voorjaar, tenminste was mij verteld bij een beurt. Maar over die beurt heb ik nu mijn twijfels daar ik bij het verwisselen van de bougies merkte dat er op 1 bougie geen afdichtring gemonteerd zat dus heb ik nu mijn sterke twijfels over "Die Grote Beurt met APK".
Maar zal morgen eens kijken hoe hij loopt zonder luchtfilter.
Nooit geweten...
5 huizen verder in de straat waar ik werk zit een klein bedrijfje, waarvan ik dacht dat ze "auto parts" verkochten heeft er ook een kleine garage naast zitten en in die garage...jawellll.. de apparatuur om m'n auto te kunnen "uitlezen"......
.
Dus morgen of vrijdagochtend kan ik er langs komen en gaan ze ff "lezen".... toppie..

5 huizen verder in de straat waar ik werk zit een klein bedrijfje, waarvan ik dacht dat ze "auto parts" verkochten heeft er ook een kleine garage naast zitten en in die garage...jawellll.. de apparatuur om m'n auto te kunnen "uitlezen"......

Dus morgen of vrijdagochtend kan ik er langs komen en gaan ze ff "lezen".... toppie..