Mocht dit? Ik denk dat het goed was.

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Mocht dit? Ik denk dat het goed was.

Bericht door Roverforever »

Vandaag goed weer in Belgenland. Mijn 600 nog eens uitgelaten.

Ik hem uit de garage gereden,Een 2 tal minutjes laten draaien. Vervolgens een 7km erg rustig gereden. Dan een stukje snelweg aan een rustige 100km.(ongeveer 3km). Daarna een beetje sportief (tot 3500rpm) gereden gedurende 5km. Uiteindelijk opnieuw een stuk snelweg van ongeveer 15km met hoogst illegale snelheden (4750rpm in 5de).

Nu was mijn vraag. Heb ik goed gedaan om hem nog eens serieus te gebruiken na 3 weken garage of had ik hem beter gewoon wat laten draaien.

Alvast bedankt.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

niemand met een respons
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
kasper

Bericht door kasper »

Ik zie zo geen bezwaar. Als je motor zo'n 20 minuutjes gedraaid heeft met niet al te hoge belasting (toerental + accelleratie) dan is de olie wel op temperatuur om eens wat zwaarder belast te worden.

Ik zou hem direct na het starten geen 2 minuten hebben laten draaien maar meteen rustig weggereden zijn.
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Bedankt,nu nog hopen dat ik niet geflitst ben. Het verwonderde me eigenlijk hou schitterend mijn oude maat nog rijdt. Maarja,het is een Rover voor iets hé
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dit moet echt geen enkel probleem zijn hoor, tuurlijk kan het altijd net de druppel zijn die de emmer doet overlopen. Maar wat je deed is keurig volgens het boekje.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

118GTR schreef:, tuurlijk kan het altijd net de druppel zijn die de emmer doet overlopen. .
Hoe bedoel je?

Het is eigenlijk dus best wel goed voor een auto die vaak stilstaat dat je hem soms eens op zijn staart trapt?
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoe denk je dat ik het bedoel? Een auto of motor slijt gewoon elke kilometer is er 1 dichter bij het eind.

Mocht hij nou net stuk gaan tijdens een stukkie blazen, dan hebben mensen direct het gevoel dat ze schuld zijn. Meestal is dat gewoon helemaal het geval niet en is het alleen maar de laatste druppel geweest.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Hij heeft nog maar 64000km. Voor een Honda 2.0 moet daar nog veel bijkunnen zeker?
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

in princype wel, maar daar zijn echt geen wetten voor.

Als hij tot 63.000 nou onder de 6000 rpm heeft gezeten en hij in elkaar is gezet door een bijziende aap met hoofdpijn wiens anti-depresiva niet aansloeg dan is er weinig hoop meer voor je blok :mrgreen:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Nog een vraagje over die 600.

Vorig weekend is mijn grootvader zijn motor (Mercedes C-klasse) volledig in de soep gedraaid.
Nu zou hij onze 600 willen gebruiken om mee naar Luxemburg te rijden. Ik neem aan dat het geen kwaad kan om een wagen die al 4 jaar slechts ritten van max 30 km maakt ineens een dag van 500km voor te schotelen?

Zo zie je dat Rovers altijd de redders in nood zijn hé
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
schoenie
MG-R Addict
Berichten: 443
Lid geworden op: za dec 24, 2005 1:18 am
Woonplaats:

Bericht door schoenie »

sterker ik denk dat het goed is dat eens effe wat langer draaid, van al die korte stukjes slijt een motor alleen maar sneller omdat hij dan grootste deel van de tijd niet warm is.
MG TF wannahave
kasper

Bericht door kasper »

Nee hoor dat is voor zo'n 600 zeker niet slecht.

Misschien even de volgende punten in de gaten houden:
* rustig warm rijden
* Zorgen dat de rubbers, slangen en zo goed in orde zijn, net zoals oliepeil en bandenspanning (nog goede banden? het is rottig om een klapband op te lopen)
* even kijken of het koelsysteem nog lekker werkt, nu wordt de moter en het koelsysteem echt eens warm, het is danwel geen hartje zomer maar toch.
* Na die 500 km even oliepijl controleren. als je altijd korte stukjes rijdt dan zie je bijna geen oliepijldaling, bij een echt warm gedraaide motor wel!

Tot slot het belangrijkste: Genieten!
Plaats reactie