water kookt
water kookt
Hi,
vanmiddag een probleempje.
Water kookt, ventilator draait hoge snelheid, chauffage blaast kouwe lucht i p v warme.
Koelvloeisofpeil is goed, is ontlucht.
probleem?
Naar het schijnt komen kapotte thermostaat en waterpomp ver niet voor. mijn dealer wist het eerlijk gezegd ook niet.
Ik ga beginnen met de thermostaat te vervangen
iemand andere ideeen?
vanmiddag een probleempje.
Water kookt, ventilator draait hoge snelheid, chauffage blaast kouwe lucht i p v warme.
Koelvloeisofpeil is goed, is ontlucht.
probleem?
Naar het schijnt komen kapotte thermostaat en waterpomp ver niet voor. mijn dealer wist het eerlijk gezegd ook niet.
Ik ga beginnen met de thermostaat te vervangen
iemand andere ideeen?
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
lucht in systeem of een thermostaat die niet open gaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ben nog verder aan het zoeken om het te bevestigen maar meede dat je er een 270H in kon zetten als upgrade exhaust cam, dit zou dan gelijk het scherpste profiel zijn dat Mems kan handelen.
http://members.aol.com/dvandrews/piper.htm
http://members.aol.com/dvandrews/piper.htm
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
koppakking is onzin.
Als de onderste radiatorslang koud blijft en de vloeistof in het recervoir kookt dan stroomt er GEEN water en kan het niets met de koppakking te maken hebben.
Als de thermostaat goed is dan zou ik naar de waterpomp gaan kijken. of een verstopping ergens.
Als de onderste radiatorslang koud blijft en de vloeistof in het recervoir kookt dan stroomt er GEEN water en kan het niets met de koppakking te maken hebben.
Als de thermostaat goed is dan zou ik naar de waterpomp gaan kijken. of een verstopping ergens.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
dat meende ik ook. mede doordat ik geen koelvloeistof kwijtraak, en mijn oliepeil blijft ook al goed. zonet mijn bougies eens gecheckt en die zien er ook alle vier hetzelfde uit. (wel een wit neusje)118GTR schreef:koppakking is onzin.
morgen trek ik die onderste darm eraf en steek er een stop op, hoop zo te zien als er water door de radiator loopt.
tijdens het vervangen van de thermostaat heb ik ook eens aan de pomp gevoeld, deze draaide niet mee en alle "schoepen" stonden er nog op volgens ik voelde
MG ZR S1800
Hoe doe je dat?tijdens het vervangen van de thermostaat heb ik ook eens aan de pomp gevoeld
De pomp zit toch bij de distributieriem?
(en de thermostaat aan de andere zijde)
Dus moet alles los om te kunnen voelen.
En dat is geen pretje bij een vvc.
Dacht ook dat ik een kapotte thermostaat had van de week, maar het was ook de waterpomp. Als het koud was liep de koelvloeistof er via het afwateringsgaatje gewoon uit.
de pomp zit aan de distributiezijde aan de achterkant, daarnaast (ook aan de achterkant) zit de thermostaat. alleszinds geen pretje om hem te vervangen, je kan er erg slecht bij.Edgecrusher schreef: Hoe doe je dat?
De pomp zit toch bij de distributieriem?
(en de thermostaat aan de andere zijde)
Dus moet alles los om te kunnen voelen.
En dat is geen pretje bij een vvc.
Dacht ook dat ik een kapotte thermostaat had van de week, maar het was ook de waterpomp. Als het koud was liep de koelvloeistof er via het afwateringsgaatje gewoon uit.
MG ZR S1800