Een onafhankelijke keuring kan misschien geen kwaad?
Heb zelf een MGF van '97. Deze heb ik in het voorjaar van een particulier gekocht, zonder eerst een keuring te laten doen. De auto was kort daarvoor voor een grote beurt (en APK) geweest.
Vorige week een kleine beurt laten uitvoeren (220 euro inclusief vervangende auto voor 1 dag). De schade (moet nog uitgevoerd worden):
* 2 nieuwe voorbanden nodig
* speling op 1 van de kogels van de stuurinrichting o.i.d. waardoor een voorband schuin slijt (wat wellicht voor trillingen zorgt, waar ik aardig last van heb)
* kleine olielekkage. Ze heeft me geprobeerd uit te leggen waar dat vandaan komt maar ik heb niet veel verstand van auto's... Iets in de buurt van de distributieriem (kapje zus en zo?!) geloof ik
Verder had ik zelf al opgemerkt dat er ergens regenwater naar binnen loopt, zowel in het interieur (passagierskant) als het onderstel in.
Alles bij elkaar zou het zo'n 1000 euro gaan kosten...
Wat je, naar horen zeggen, in ieder geval moet vragen aan de verkoper is of er een nieuwe distributieriem op ligt (en bewijs natuurlijk). Let ook op de banden, algemene staat van de auto (krassen, deukjes, barstjes in de lak e.d.), in welke staat is de softtop, bekleding, enzovoorts...
Kan iemand mij adviseren m.b.t. de banden? Er liggen nu Pirelli's onder. Zij raadde me (uit kostenoogpunt?) Toyo aan, iemand daar ervaring mee?