Portier vergrendeling

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
kuiper

Portier vergrendeling

Bericht door kuiper »

Ik heb een Rover 75 - 1.8 litre, als ik d.m.v. de centrale deurontgrendeling de deuren wil openen gaat het linker achterportier NIET open.

Na een aantal keren wel, maar het behoord tegelijk te gaan net zoals de andere 3 portieren. Bij mij is het wel zo ingesteld dat ik 2 x op de afstandsbediening moet drukken om alle deuren open te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is er aan te doen?

Ik hoor graag!
Laatst gewijzigd door kuiper op wo okt 25, 2006 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Bij mij gaat alleen de bestuurdersportier open en bij 2x drukken de rest. Dit is door de dealer in te stellen.
DaZelator

Bericht door DaZelator »

Heb precies hetzelfde, maar dan met het portier rechtsachter dat niet samen met de andere portieren ontgrendelt. Mijn ex-dealer heeft 4 jaar lang bij elke beurt het slot "gesmeerd", zonder merkbaar resultaat. Ook raadde ie mij aan om het knopje op de afstandbediening met een langere tussenpoze (b.v. 2 sec) in te drukken. Daarna heb ik er niet meer over geklaagd. Op www.mg-rover.org lees je ook verhalen van mensen die het portier op een goed moment helemaal niet meer kunnen ontgrendelen...

Heb nog steeds geen idee wat het is, maar vermoed dat de elektromotor die het palletje omhoog moet drukken: (1) niet lang genoeg werkt; (2) niet sterk genoeg is; of (3) kapot aan het gaan is. Of er zit iets scheef in het binnenwerk. Ik zal bij mijn volgende beurt eens vragen om hiernaar te kijken. Ben benieuwd of je iets te weten komt.

Cheers,
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Ook het zelfde gehad. De garage heeft er nieuwe electromotortjes in gezet en nu doet hij het weer.
ron75

Bericht door ron75 »

ja ik heb ook dat rechts achter dan wel gelijk open gaat dan weer niet ,maar ja als het elek motor is die doet of doet het niet merk ook als je de plus pool er af haald ,en na 10 min er weer op zet hij het weeer een tijdje goed doet blijft raar
ron75

Bericht door ron75 »

ja ik heb ook dat rechts achter dan wel gelijk open gaat dan weer niet ,maar ja als het elek motor is die doet of doet het niet merk ook als je de plus pool er af haald ,en na 10 min er weer op zet hij het weeer een tijdje goed doet blijft raar
Plaats reactie